A British Airwaysnél "nem kérdés", hogy létszámcsökkentés jön
Rekordveszteséget szenvedett el a British Airways (BA) légitársaság a válság miatt a márciussal végződött pénzügyi évében. A helyzetet olyan rossznak látják a cégnél, hogy nem is tudtak előrejelzést adni az idei évre, de kapacitáscsökkentést mindenesetre elhatároztak.
A bevételt tekintve harmadik számú európai légitársaságnál, a British Airwaysnél az 1987-es privatizáció óta a legnagyobb veszteség keletkezett: 375 millió font adó után, az egy évvel korábbi 712 milliós nyereség helyett. Az üzemi veszteség 220 millió fontra esett az előző évi rekordról, 875 millió fontról. A bevétel 2,9 százalékkal nőtt, 8,99 milliárd fontra, miközben az üzemanyagköltség 45 százalékkal 2,97 milliárd fontra emelkedett. Eközben a társaság adóssága is majdnem megkétszereződött tavaly, 2,4 milliárd fontra.
A rossz pénzügyi helyzet egyelőre nem hátráltatja a megbeszéléseket az Ibéria spanyol légitársaság megvételéről. A British Airways vezérigazgatója szerint a két társaság néhány hónapon belül összeolvadhat, habár még vitás, hogy kinek mekkora legyen a részesedése a létrejövő közös holdingtársaságban. Korábban arról volt szó, hogy a BA 65-70 százalékot kap, de a vállalati nyugdíjkasszában keletkezett hiány, valamint piaci tőkeértékének csökkenése miatt a BA-nak valószínűleg be kell érnie 55 százalékkal a részvénycserét is tartalmazó ügyletben.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.