Hárman is megvennék az osztrák nemzeti légitársaságot
A német Lufthansa, a francia-holland Air France-KLM és a Turkish Airlines jelezte érdeklődését a vasárnap éjfélkor lejárt határidőig az Austrian Airlines osztrák légitársaságra. A nagy érdeklődésre tekintettel az AUA hétfő délelőtt 11 százalékkal drágult a bécsi értéktőzsdén.
Az osztrák kormány két hete határozta el az AUA privatizálását, azzal a feltétellel, hogy a blokkoló kisebbség, azaz 25 százalék plusz egy részvény osztrák kézben marad. A feltételek között szerepel az is, hogy a társaság székhelye Ausztriában kell legyen, és az AUA nevét is megtarthatja. Az érdeklődők most betekinthetnek a könyvekbe, és szeptember 12-ig előterjeszthetik elképzeléseiket. Az eladást az év végéig akarják lezárni.
A szövetségi állam az ÖIAG vagyonkezelő révén birtokolja a légitársaság 42,75 százalékát, amelynek értéke mintegy 145 millió euró. Osztrák bankok és biztosítók kezében mintegy 7 százaléknyi AUA-rész van, a légitársaság maga 3 százaléknyi sajátrészvényt birtokol, a többit a tőzsdén jegyzik.
Jóllehet az idei második negyedben valamelyest javult az AUA helyzete – 11,7 milliós adózott eredmény keletkezett –, az első félév egészében azonban a veszteség megközelítette az 50 millió eurót. Az év egészében is hiányt vár a vállalat, 70-90 millió euró erejéig, a tavalyi 3,3 millió eurós adózott eredmény helyett.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.