A KrasAir tavaly óta nem fizeti az IL-repülőgépek lízingdíját
Az orosz Ilyushin Finance Co., repülőgépeket kölcsönbérletbe adó, túlnyomórészt állami tulajdonban lévő társaság visszakövetel két Il-96 típusú repülőgépet a KrasAir légitársaságtól, mivel az 2007 óta 18 millió dollár lízingdíjjal hátralékban van, jelentette pénteken a Kommerszant című orosz lap.
A KrasAir egyik IL-86-os gépe. Boeingre váltanak © KrasAir |
A lízingcég csütörtökön nyújtotta be keresetét a moszkvai választott bíróságnál. Előzőleg fizetési meghagyásokkal próbált pénzéhez jutni, de a KrasAir vitatja a követelést. Az egységes társasággá alakulás útján haladó AirUnion, amelynek keretébe a KrasAir tartozik, nem kívánt állást foglalni az ügyben.
A Kommerszant szakértőket idézve azt írta, hogy a KrasAir már a Boeing 767-es és 757-esek mellett döntött, ezért az Il-gépek elvesztése nem kritikus számára, bár kérdés, hogy milyen ütemben tud a társaság hozzájutni megfelelő gépekhez, amelyekből kevés van a piacon. Az illető úgy vélte, hogy a felek év végéig még megállapodhatnak az Il-96 típusú gépek visszaszolgáltatásáról.
A KrasAir évi mintegy 1,7 millió utast szállít. Fő részvényesei az Állami Vagyonkezelő 51 százalékban és a Depozitarna-Kliringovaja Kompanyija Rt 44,8 százalékban, amelyek közül az utóbbi nem hivatalos adatok szerint a Borisz Abramovics vezette menedzsment ellenőrzése alatt áll.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.