2008. március. 21. 13:55 MTI Utolsó frissítés: 2008. március. 21. 13:38 Gazdaság

A KrasAir tavaly óta nem fizeti az IL-repülőgépek lízingdíját

Az orosz Ilyushin Finance Co., repülőgépeket kölcsönbérletbe adó, túlnyomórészt állami tulajdonban lévő társaság visszakövetel két Il-96 típusú repülőgépet a KrasAir légitársaságtól, mivel az 2007 óta 18 millió dollár lízingdíjjal hátralékban van, jelentette pénteken a Kommerszant című orosz lap.

A KrasAir egyik IL-86-os gépe. Boeingre váltanak
© KrasAir
A lap szerint a két gép kiesése mintegy évi 200 ezer utas szállítására alkalmas kapacitás elvesztését jelenti. Ez a társaság évi utasszámának több mint a 11 százaléka. A KrasAir Boeing 767 típusú gépekkel szándékozik helyettesíteni az Iljusinokat.

A lízingcég csütörtökön nyújtotta be keresetét a moszkvai választott bíróságnál. Előzőleg fizetési meghagyásokkal próbált pénzéhez jutni, de a KrasAir vitatja a követelést. Az egységes társasággá alakulás útján haladó AirUnion, amelynek keretébe a KrasAir tartozik, nem kívánt állást foglalni az ügyben.

A Kommerszant szakértőket idézve azt írta, hogy a KrasAir már a Boeing 767-es és 757-esek mellett döntött, ezért az Il-gépek elvesztése nem kritikus számára, bár kérdés, hogy milyen ütemben tud a társaság hozzájutni megfelelő gépekhez, amelyekből kevés van a piacon. Az illető úgy vélte, hogy a felek év végéig még megállapodhatnak az Il-96 típusú gépek visszaszolgáltatásáról.

A KrasAir évi mintegy 1,7 millió utast szállít. Fő részvényesei az Állami Vagyonkezelő 51 százalékban és a Depozitarna-Kliringovaja Kompanyija Rt 44,8 százalékban, amelyek közül az utóbbi nem hivatalos adatok szerint a Borisz Abramovics vezette menedzsment ellenőrzése alatt áll.

zöldhasú
Hirdetés
Gazdaság hvg.hu 2024. december. 01. 07:00

És akkor Varga Mihály állást váltott, a hitelminősítő pedig beszólt a magyaroknak

Pénteken végre felszállt a fehér füst, Orbán Viktor Varga Mihályt választotta a jegybankelnöki posztra, miközben Matolcsy György máris azt jósolja, hogy az évtized két legjobb éve vár ránk. Még aznap este a Moody’s kemény kritikával illette a magyar gazdaságpolitikát. A kormány arra épít, hogy végre sikerül költekezésre bírni az óvatoskodó országot. Persze, csak úgy lehet többet költeni, ha van miből. A hároméves bérmegállapodás ezt segítené, feltéve, ha a lakhatási válság és az újabb inflációs hullám el nem viszi az egészet. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.