2005. november. 23. 12:07 MTI Utolsó frissítés: 2005. november. 23. 12:09 Gazdaság

A KrasAirt ellenőrizni akarja az orosz állam

Az orosz állam újabb jelét adta annak, hogy ellenőrzése alatt akarja tartani a Malévra is pályázó krasznojarszki légitársaság, a KrasAir körül formálódó holdingot.

A Szamara területi ügyészség egy olyan fúziós ügylet érvénytelenítését kérte a volgai régió döntőbíróságától, amelynek következtében az 51 százalékos állami hányad 46,5 százalékra csökkent a KrasAir vezette AiRUnion szövetségben részt vevő Samara légitársaságban, az Aerovolga elnyelése miatt.

Az ügyészség szerint a 2000-ben véghezvitt tőkeemeléses fúzió során biztosítani kellett volna az állami hányad fennmaradását a megnagyobbodott Samara légitársaságban, írta a Gazeta című orosz lap mai számában, újabb epizódként értékelve a keresetet abban a kötélhúzásban, amely a KrasAir vezetése és az orosz állami szervek között zajlik az AirUnion ellenőrzéséért. Ez a - várhatóan tartós - szembenállás végső soron zátonyra futtathatja a holdingtervet - vélte a lap.

A KrasAir a múlt év végén hozott létre szövetséget AiRUnion néven a Samarával és másik három légitársasággal: ezek a Domodedovskie Avialinii (DAL), az Omskavia és a Sibaviatrans. Az orosz állam birtokolja a KrasAir 51 százalékát, a DAL 50 százalékát és jelenleg a Samara 46,5 százalékát. Ezzel szemben Borisz Abramovics, a KrasAir vezére és a hozzá kötődő struktúrák tulajdonában van a KrasAir és a Samara mintegy 40 százaléka, a DAL 48,6 százaléka, az Omskavia 70 százaléka és a Sibaviatrans 100 százaléka.

Abramovics ez év végére hirdette meg az egyesülés célját. Egy előzetes értékbecslés szerint a tervezett holdingban az állam 42,19 százalékkal részesedne. Kezdetben úgy tűnt, hogy a hatóságok nem bánják az állami hányad némi oldódását az egyesülési folyamatban, de október végén a vagyonügynökség ellenjavaslatot tett.

A vagyonügynökség azt ajánlotta a KrasAir vezetőségének, hogy a holdingba vonják be az 51 százalékos állami tulajdonban lévő Bashkirskiye Avialiniit és a Vladivostok Aviát, valamint a szövetségi jelentőségű szentpétervári Pulkovót és a habarovszki Dalaviát. Ezzel szemben kimaradna a holdingból az Abramovics által ellenőrzött Omskavia és a Sibirtrans. Elemzők megjegyezték, hogy az állam már azzal is biztosíthatná ellenőrzését, ha csak a Pulkovót és a vele egyesíteni tervezett (tisztségviselőket utaztató) GTK Rossiát vinné be a holdingba.

zöldhasú
Hirdetés
Itthon Bábel Vilmos 2024. november. 28. 17:21

A Tiszának rengeteg pénzre van szüksége

Magyar Péteréknek milliárdok kellenének a 2026-os kampányra, ha tartani akarják a lépést riválisaikkal. A szükséges pénzt csak adományokból tudják összeszedni, az államtól nem fognak kapni. A magyar elit nagy része az államtól függ, és nem fog oldalt váltani, ha nem biztosak abban, hogy nemsokára másnál lesz a kasszakulcs. Magyarék feladata: jó befektetésnek kell látszani. Szombaton jön ki a párt friss átláthatósági jelentése, és kiderül, hogy az elmúlt hónapokban ez mennyire sikerült nekik.