Nincs elég pénze az AirUnionnak.
Kilencszázalékos létszámleépítést, flottája átalakítását és két év múlva szolid nyereséget tervez a Malév Zrt.
Kilencszázalékos létszámleépítést, flottája átalakítását és két év múlva szolid nyereséget tervez a Malév Zrt. az igazgatóság által már megtárgyalt új, hároméves stratégiai-üzleti terve szerint. A légitársaság ez évi bevételei várhatóan meghaladják a tavalyi 108 milliárd forintot, az első kilenc hónapban ugyanis 5 százalékkal bővült a forgalom, s a tavalyi 14 milliárdos veszteségnél legalább 40 százalékkal kisebb mínuszt vár a cég. A stratégiai terv a Malévnak Oroszország és Európa közötti híd szerepet szán, elsősorban az öt orosz légiforgalmi céget tömörítő AirUnionra támaszkodva, amely a Malévhoz hasonlóan Borisz Abramovics orosz üzletember érdekeltségébe tartozik. Az AirUnion legnagyobb légitársasága, a KrasAir a múlt héten kénytelen volt eladni 8 százalékos tulajdoncsomagját a Metropol nevű orosz vállalatnak, mivel nem volt elég pénze 25 millió dolláros tartozásának kifizetésére. Az RBK Daily orosz üzleti napilap beszámolója szerint Mihail Szlipencsuk, a Metropol vezérigazgatója közölte, szívességből vették meg a tulajdonrészt, s a KrasAir részvényeseivel, köztük Borisz Abramoviccsal folytatott megbeszélésen kijelentették, a lehető leghamarabb szeretnék visszaadni a részvénycsomagot. Az AirUnion egyébként pénzzavarban van: mielőtt októberben 2 milliárd rubel értékben kötvényeket bocsátott volna ki, 2 milliárd rubeles tartozást halmozott fel - tartozott az Iljusin Finance nevű lizingcégnek, biztosítóknak, valamint az üzemanyagot és navigációs szolgáltatásokat nyújtó cégeknek. Jelenleg mintegy 150 millió dollárnyi AirUnion-tartozás ügye van választott bíróság előtt.