Az MTV pénzért lemondana a reklámok sugárzásáról
A Magyar Televízió (MTV) értékálló és kiszámítható finanszírozási rendszer kialakítását kéri a döntéshozóktól - mondta Rudi Zoltán, az MTV elnöke hétfőn rendkívüli budapesti sajtótájékoztatóján.
A néző megérdemli, hogy az a médium, amelyet finanszíroz, legyen független és valóban csak neki szóljon, csak az ő érdekeit képviselje - hangsúlyozta Rudi Zoltán, hozzátéve: szükség lenne arra, hogy a döntéshozók megteremtsék a feltételét a valóságos függetlenségnek. Mint megjegyezte, a köztelevízió reklámbevétele évente körülbelül négymilliárd forint.
Rudi Zoltán szólt arról is, hogy a közszolgálati televízió, 1996-os megalakulását követően, 2005-ben először üzemi és mérleg szerinti eredménye pozitív lett. Az MTV műsorkészítésre 16,5 milliárdot fordíthatott és a gazdálkodása egyensúlyban volt - mondta.
Arra az újságírói kérdésre válaszolva, hogy mekkora költségvetési támogatással lenne elégedett, elmondta: "egy valóságos közszolgálatiságot jól betöltő televíziót lehet csinálni", ha nominál értéken úgy finanszírozná a költségvetés az MTV-t, ahogy 1997-ben. Akkor az MTV 36 milliárd forintot kapott - mutatott rá.
A tájékoztatón közreadott sajtóanyag szerint az elmúlt tíz évben csaknem a felére csökkent a köztévében foglalkoztatottak száma. "A Magyar Televízió menedzsmentje elkötelezett a létszám további racionalizálása mellett". Ehhez azonban a XXI. században elengedhetetlen műszaki beruházásokra van szükség - írták.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.