A Budapest Brandtől nemrég minden támogatást megvont a Fővárosi Közgyűlés, a vezető Faix Csaba is távozik.
Távozik Faix Csaba, a Budapest Brand vezérigazgatója, miután Vitézy Dávid kezdeményezésére a Fővárosi Közgyűlés többsége minden támogatást megvont Budapest turisztikai, kulturális és városmarketing feladatait ellátó cégétől – közölte a vállalat, hozzátéve, hogy a forrásmegvonás miatt egy harminc munkatársat érintő létszámleépítést is végrehajtanak.
Faix Csaba 2020 februárja óta dolgozik a Fővárosi Önkormányzat cégénél. Vezérigazgatói posztján addig marad, amíg a folyamatban lévő projektek, valamint a 2024-es év pénzügyi lezárása megtörténik, illetve lezárul a csoportos létszámleépítés. A kialakult költségvetési helyzet ellenére a cég az átszervezés és a profiltisztítás után folytatja közfeladatai ellátását – olvasható a közleményben.
A Budapest Brand az elmúlt években olyan kulturális és turisztikai programokat rendezett, mint a Budapesti Tavaszi Fesztivál, a Budapest Nagyregény, a Budapest Bejáró, a Lánchíd fesztivál, a Bulivillamos, a fővárosi cégek munkatársait bemutató Budapest Hősei program és a Metrófesztivál.
Vitézy Dávid már a főpolgármester-választási kampánya során beszélt arról, hogy megvágná a cég költségvetését, mondván, „ha a Budapest Brand forrásait átcsoportosítanák, akkor rögtön meg lehetne tízszerezni az útfelújítás forrásait, 300 millió helyett 3,3 milliárdra”.
A 444.hu azt írja, hogy a főváros 2025-ös költségvetésének elfogadásakor a Budapest Brandnek eredetileg beírt 475 milliós támogatást vonták meg a cégtől, részben Vitézy Dávid követelésére, aki ehhez kötötte azt, hogy az általa vezetett Podmaniczky-frakció három tagja megszavazza a büdzsét. A lap szerint volt olyan, Karácsony Gergely és Vitézy által közösen beterjesztett módosító is, amely 100 milliót vont meg a Budapest Brandtől, vagyis a cég támogatásának megvonásában a főpolgármester is benne volt. A főpolgármester ezzel egybehangzón azt mondta, hogy a Budapest Brand „költségvetési alku áldozata lett”.
Frissítés: Cikkünk megjelenése után Faix Csaba hosszabb Facebook-posztban búcsúzott a cégtől, a bejegyzésben a támogatásmegvonást egyértelműen Vitézynek tulajdonította. A politikus erre reagálva egy kommentben azt írta, szerinte tarthatatlan, hogy Budapest az elmúlt években többet költött városmarketingre és rendezvényszervezésre, mint az utak vagy a villamospályák felújítására összesen. Jelezte azt is, hogy a Budapest Brand költségvetésének csökkentése a főpolgármester eredeti költségvetési javaslatának is része volt a főváros nehéz anyagi helyzete miatt.
(Nyitóképünkön Faix Csaba. Forrás: Budapest Brand)
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.