2006. március. 09. 14:42 MTI Utolsó frissítés: 2006. március. 09. 14:46 Választás 2006

MTV: nem kaptak a pártok a hirdetési csomagból

A parlamenti választások kampányidőszakában minden országos listát állító szervezetnek 245 alkalommal biztosít kedvezményes politikai hirdetési lehetőséget a Magyar Televízió. Az erről tartott sajtótájékoztatón azonban nem tudták kisorsolni a kedvezményes csomagokat, mivel még egyetlen pártnak sem volt országos listája.

Az MTV Szabadság téri székházában megrendezett eseményre 46 jelölő szervezetet – pártot, mozgalmat – hívtak meg, amelyek közül tíz képviseltette magát. Országos lista hiányában viszont egyik sem kaphatott az egyenlő feltételeket biztosító, számítógéppel elkészített hirdetési csomagokból.

Az országos listát állító jelölő szervezeteknek az MTV a kötelező ingyenes közléseken, összesen négy alkalmon túl kedvezményes hirdetési lehetőségeket kínál. A csomagok mindenkinek azonos számú és műsorkörnyezetű megjelenést biztosítanak azonos térítés ellenében. Eltérés csak az egyes hirdetési blokkokon belüli, véletlenszerű elhelyezési sorrendben van, vagyis abban, hogy a pártok hirdetési spotjai milyen sorrendben követik egymást.

Fischer András üzleti és termékfejlesztési igazgató, az MTV Választási Irodájának tagja elmondta, hogy a sorsolással, amelyre végül nem került sor, azért nem várták meg az országos listák közzétételét, mert az MTV deklarálni kívánta, hogy már csak a pártokon múlik, hirdetnek-e vagy sem. A hirdetések hétfőtől szerepelnek a műsortervben.

A kedvezményes hirdetési csomagokhoz most már nem sorsolással fognak hozzájutni a pártok, hanem minden esetben az addig fel nem használt legkisebb sorszámú csomagot kapják meg, miután az Országos Választási Iroda nyilvántartásba vette országos listájukat.

Négy évvel ezelőtt hét országos listát állító párt hirdetett a tévében kedvezményesen, volt, amelyik teljesen kihasználta a kedvezményes felületeket.

A hirdetések az országgyűlési választások első fordulóját megelőző négy hétben, március 13-ától április 7-ig, továbbá a második forduló előtti két hétben, április 10-től április 21-ig, összesen 35 napon jelenhetnek meg az m1 és m2 programon. A spotok hossza maximum 30 másodperc, az MTV háromperces, tehát legalább hat megjelenést biztosító hirdetési blokkokat készített műsortervében, de a blokkok szükség esetén meghosszabbíthatók.

A kedvezmény mértéke általában a hirdetési tarifa 80, főműsoridőben 60 százaléka; annak a pártnak, amelyik az összes lehetőséget igénybe veszi mindkét csatornán, 19 millió forint plusz áfát kell fizetnie.