2006. február. 28. 11:15 hvg.hu Utolsó frissítés: 2006. február. 28. 11:18 Gazdaság

Charter járatokat indítanak Budapestre Oroszországból

Oroszország legnagyobb légiszövetsége, az AiRUnion charter járatokat indítana a nyári szezon idején, direkt légi összeköttetést létesítve elosztóközpontjai és Magyarország között. A tavaly 24 milliót meghaladó kiutazó orosz látogatóból, több mint 160 ezren választottak magyarországi úticélokat.

A tavalyi év fordulópontot jelentett az orosz beutazó turizmusban Magyarországon. Megkezdődött Budapest és az ország újrafelfedezése az oroszok között. A kétszámjegyű növekedést az AiRUnion egy fenntartható trend kezdetének tekinti – közölte a hvg.hu-val a társaság. Partner utazási irodái Oroszország-szerte növekvő érdeklődést regisztrálnak magyar uticélok iránt. Tavaly csak a Balaton környékén közel egyharmadával nőtt az orosz vendégéjszakák száma, úgyszintén vonzóak a gyógyfürdők.

„Nem nézhetjük tétlenül, hogy elmegy mellettünk a piac. Továbbra is érdekeltek vagyunk a Malév megvásárlásában, azonban utasaink nem várhatnak erre. Egyedül is elérhető célnak tekintjük a Magyarországra irányuló orosz beutazó turizmus növekedési ütemének megduplázását az idei év során,” – mondta Borisz Abramovics, az AiRUnion elnöke. A szövetség ennek érdekében a nyári utazási főszezonban direkt charter járatok indítását tervezi Magyarországra.

Az AiRUnion szövetség öt légitársaságot foglal magába: a KrasAir Airlines-t, a Domodedovo Airlines-t, a Samara Airlines-t, az Omskavia Airlines-t és a Sibaviatrans Airlines-t. A szövetség négy regionális központtal rendelkezik, ezek: Moszkva, Szamara, Krasznojarszk és Omszk. A szövetség, amely 2005-ben várhatóan négymilliós utasforgalmat bonyolított, éppen regionalitására épít. Az AiRUnion flottája több mint száz repülőgépből áll. A napokban jelentette be a KrasAir, az AiRUnion legnagyobb tagja, hogy két éven belül flottája 90%-át korszerűsíti nyugati és új orosz gyártmányú gépekkel. Ezzel nem csak hatékonysága növekszik, de a nyári menetrendtől további új nemzetközi járatokat is indít Pekingbe és Delhibe.
zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Horn Andrea 2025. január. 15. 19:50

Még viszi a szél a lángokat, hogyan lesz ebből olimpia Los Angelesben?

Még meg sem fékezték a pusztító tüzeket, el sem kezdődhetett az egyébként gigászi összegűre becsült károk felmérése, Los Angeles vezetésének már amiatt főhet a feje, hogyan tudja mindössze három és fél év múlva a nyári olimpiára érkező emberek millióit fogadni. Az egyébként is deficites költségvetésű városnak meg kell találnia az egyensúlyt abban, mennyit költ a természeti katasztrófa utáni helyreállításra, és mennyit az olimpiai felkészülésre. Nem könnyíti a helyzetét, hogy anyagi felelősséget vállalt arra az esetre, ha a 6,9 milliárd dollárosra becsült büdzsé túlszalad.