A MÁV versenyben van a szlovák vasúti teherszállító vállalatért
Három pályázó - köztük a MÁV - maradt versenyben a szlovák vasúti teherszállító vállalat (ZSSK Cargo) privatizációjára kiírt tenderen - jelentette pénteken meg nem nevezett szlovák médiaforrásra hivatkozva az APA.
A jelentés szerint a MÁV Zrt. és a Slavia Capital Group A.S. alkotta Carpathian Cargo stratégiai konzorcium 7,6 milliárd szlovák koronát ajánlott a ZSSK Cargo-ért.
Ennél többet, 13,1 milliárd koronát kínált az osztrák Rail Cargo Austria és a szlovák J and T befektető-csoport konzorciuma, valamint a Cargo Central Europe nevű amerikai-brit-szlovák-cseh konzorcium. Az utóbbi ajánlata 12,4 milliárd koronáról szól, de állítólag kész 16,7 milliárd koronáig elmenni. A ZSSK Cargo éves árbevétele mintegy 15 milliárd korona.
A tavaly meghirdetett privatizáció első fordulójában tizennégy cég jelezte érdeklődését a szlovák állami vasúti teherszállító cég 100 százalékának megvásárlására. A második fordulóban öt cég adott be kötelező ajánlatot a 2006. január 31-i határidőig, és várhatóan február végén hirdetnek győztest.
A szlovák kormány 15-20 milliárd koronát (401-535 millió eurót) remél az eladásból. A bevételt a veszteséges vasúti személyszállítás adósságának rendezésére fordítják.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.