Visszaesett a luxusautók forgalma
Míg Németországban bővül a felsőkategóriás autók piaca, addig az Egyesült Államokban az óriási reklámkampányok ellenére kevesebb luxus- és szabadidő autó fogyott 2005-ben.
A Cadillac, a Lincoln, az Infiniti és a Porsche eladásai az év utolsó felében erősen lezuhantak, a Lincoln, a Jaguar és a BMW az első 11 hónapi teljesítményei elmaradnak a várttól. Annyira komoly a helyzet, hogy azon a piacon, ahol eddig gentleman jellegű kereskedelem volt, most kenyérre menő harc alakult ki a konkurensek között. Jim Taylor, a Cadillac vezérigazgatója az emelkedő üzemanyagárakkal, az iraki háború elhúzódásával és a nyári nagy elbocsátási hullámmal magyarázta a drámai visszaesést.
A detroiti autómárkák sokéves uralmát a luxusautók piacán először a Mercedesnek sikerült megtörnie 1999-ben. Azóta megállíthatatlanul a japán gyártók adják el a legtöbb luxusautót az Egyesült Államokban; a piac közel negyven százalékát uralják.
A Lexus GS az amerikaiak kedvenve |
A Lexus volt a fő támogatója például Paul McCartney 30 koncertes amerikai turnéjának. Ugyancsak 100 millió dollár fölött hirdetett az Infiniti (a Nissan prémiummárkája), de ez úgy tűnik, ablakon kidobott pénz volt, a márka nem hozta az idei elvárásokat.
A Lexus mögött 26 ezer eladott luxusautóval a BMW végzett, míg a képzeletbeli dobogó harmadik helyére a Mercedest is megelőzve az Acura léphetett föl az év első 10 hónapjának eladásai alapján.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.