Kevesebb autót vesznek az amerikaiak
A novemberi autóeladások 2,8 százalékkal csökkentek az USA-ban a tavaly novemberihez képest. A kereslet csökkenésének oka, hogy a vásárlók nem lelkesednek a Ford és a GM legújabb kisteherautói, terepjárói iránt. A múlt hónapban az Egyesült Államokban 1 millió 166 ezer autót adtak el.
Az elmúlt 11 hónapban összesen 15 és fél millió jármű talált gazdára Amerikában, a tervezettnél 300 ezerrel kevesebb. A Ford eladásai 15 százalékkal, a General Motors-éi 8 százalékkal maradtak el a tavalyitól, a DaimlerChrysler 3 százalékkal múlta alul önmagát.
Nem veszik az Explorert |
A Ford Explorer eladásai például éves szinten 30 százalékkal estek vissza, novemberben csupán fele annyit értékesítettek a típusból, mint tavaly.
A Ford személyautói viszont egész évben kelendőek voltak. A vártnál gyengébben teljesítő autógyárak listájára novemberben feliratkozott a DaimlerChrysler is mínusz 3 százalékkal.
Eközben a japán riválisok beerősítettek élükön a Toyotával és a Hondával. A két japán gyártó rekordmértékben, 10 százalékkal növelte eladásait. Összesen eddig közel 3,3 millió autót adtak el.
Nem csökkent az amerikai fogyasztók érdeklődése a dél-koreai Hyundai és Kia márkák esetében sem, mindkét márka egyszázalékos bővülést ért el. A japán Nissannak viszont nem sikerült a korábbi hónapok eladási rekordjait túlszárnyalnia, sőt közel 4 százalékos csökkenést volt kénytelen elkönyvelni. Az egész évet tekintve azonban még így is 10,3 százalékkal több Nissant és Infinitit adtak el mint tavaly ilyenkor.
Az Audit és a rapsztárok által kedvelt Bentley márkákat is értékesítő VW 8 százalékot javított. A hónap slágere az új, igen kedvezően fogadott Jetta volt. A bajorok közel 12 százalékkal több BMW-t, Minit és Rolls-Royce-ot adtak el idén novemberben. A Porsche autói is kelendőek voltak, itt 10 százalékos volt a piaci bővülés.