2004. február. 12. 14:13 Utolsó frissítés: 2004. november. 22. 12:00 Gazdaság

Francia cég nyerte a kínai gyorsvasút megrendelést

A Pekinget Sanghajjal összekötő gyorsvasút kiépítésére vonatkozó pályázatot Francaiország nyerte meg, megelőzve a japán és a német ajánlatokat - közölte csütörtökön egy hongkongi napilap a kínai vasútügyi minisztérium illetékeseire hivatkozva.

A francia TGV gyorsvasút hálózat rendszerét ülteti át Kínába a 12 milliárd dolláros projektet vezető francia Alstom cég, amely azonban a kínai és a shanghaji vezetéshez hasonlóan nem volt hajlandó kommentálni a hírt. Az újság szerint két éven belül megkezdődhet az építkezés.



A múlt hónapban a német Siemens AG., amely a ThyssenKurpp csoporttal együtt a Transrapid konzorcium tagjaként vesz részt a maglev, vagyis a mágneses lebegő vasút fejlesztésén, bejelentette, hogy nem ő építi meg a pekingi csatlakozást. A Transrapid nevéhez fűződik a sanghaji, a Pudong pénzügyi övezetet a nemzetközi repülőtérrel összekötő mágnesvasút kiépítése. A mágneses lebegő vonatok 430 kilométeres óránkénti sebesség elérésére is képesek. (MTI)
zöldhasú
Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz, Rácz Gergő 2024. december. 29. 17:30

Ahol a rizs az isten és perui a spárga: a Nobuban jártunk

Lehet variálni egy felső polcos étteremlánc menüsorában, vagy az főben járó vétek? Honnét tudja egy ázsiai kulináriát szolgáló étterem beszerezni az alapanyagait Budapesten, és hogy lesz a megoldás végül Spanyolország? Ezekről és sok másról faggattuk a Nobu Budapest séfjét, Schreiner Gábort, közben azt is megkérdeztük, hogy a halak filézése közben milyen gyakran vágja meg a kezét.