2011. március. 29. 16:54 MTI Utolsó frissítés: 2011. március. 29. 16:48 Nemzetközi gazdaság

Megkérdezték az amerikaiakat: "Nehéz-e munkához jutni?"

Jelentősen gyengült az amerikai Conference Board gazdaságkutató intézet márciusi fogyasztói bizalmi mutatója, 5 000 háztartás megkérdezése alapján.

A márciusi index 63,4 pontra esett a februári 72,0 pontról, ami három éves csúcsnak számított. A szakértők 63,0 pontot vártak márciusra. A jelenlegi helyzet megítélését jelző részmutató a februári 33,8 pontról 36,9 pontra nőtt, a hat havi várakozások alindexe ugyanakkor 97,5 pontról 81,1 pontra zuhant. 
    
A "Nehéz-e munkához jutni?" kérdésre a felmérésben részt vevők 44,6 százaléka felelt igennel, ami valamivel több a februári 44,4 százaléknál. Eközben 4,4 százalékra mérséklődött a februári 4,9 százalékról azoknak az aránya, akik szerint "van bőven munkahely".
   
A következő hat hónapban több munkahelyre számítók aránya 21,2 százalékról 19,9 százalékra csökkent márciusban. Azoknak az aránya pedig, akik kevesebb új munkahelyet várnak, 15,0 százalékról 20,7 százalékra nőtt. 
   
A megkérdezettek 15,3 százaléka vár bérnövekedést a következő hat hónapban. Ez az arány februárban nagyobb, 17,4 százalék volt. A bércsökkenésre számítók aránya eközben 13,2 százalékról 15,3 százalékra emelkedett.

zöldhasú
Hirdetés
Gazdaság Dzindzisz Sztefan 2025. január. 12. 11:00

Primark a HVG-nek: Meghaladta a várakozásainkat az első hét hónap Magyarországon

Új Primark-bolt nyitása egyelőre nincs tervben, bár vizsgálják a további növekedési lehetőségeket. Elárulták azt is, hogy mennyire keresnek más terméket a férfiak és a nők, kik költenek többet, és hogy szerintük mi különbözteti meg őket magyar vetélytársaiktól és hogy miért fontos az egyszerű vállfa. Emailben feltett kérdéseinkre a cég válaszolt.