Olyan alacsony a jegybevétel a MÁV-nál, hogy akár ingyenes is lehetne
Az új, olcsóbb vasúti tarifarendszer miatt annyian vonatoznak, hogy nem csökkent a jegybevétel, ez azonban a működési költségek 3 százalékát sem teszi ki.
Az új, olcsóbb vasúti tarifarendszer miatt annyian vonatoznak, hogy nem csökkent a jegybevétel, ez azonban a működési költségek 3 százalékát sem teszi ki.
A Baross Gábor-díjat Csepreghy Nándor az Építési és Közlekedési Minisztérium parlamenti államtitkára adta át.
A fővárosi agglomerációban svájci minőség, mindenütt máshol az országban elavult és lestrapált járműpark várja az utasokat.
A három évvel korábbi állományhoz viszonyítva ma a vasúttársaság 12 százalékkal kevesebb dízelmotorvonatot képes forgalomba adni.
A változás miatt a mozdonyvezetőknek több dolguk lesz.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium szerint az ő számításuk a helyes, valóban évi 1 milliárdos lesz a tarifareform pluszköltsége, és nem 10-13 milliárdos, ahogy azt a lap becsli.
Kibabrál a MÁV-Start azokkal, akik eddig kerékpárral együtt ingáztak a vasúton: a március 1-jétől érvényes új tarifarendszerben öt-hétszeres áron vehetik meg a bringás jegyet és bérletet. A Közlekedő Tömeg figyelmeztet: ugyanannyiba kerül majd kerékpárral együtt vonatozni a szomszéd faluba, mint az ország másik végébe, és félő, hogy a napi ezerforintos költség miatt sokan inkább autóra váltanak. A Magyar Kerékpárosklub levélben kéri a MÁV-tól: ne űzze el a vasútról az eddig így utazókat!
Az agglomerációban élők egy része csaknem 60 százalékkal többet fizethet az új rendszerben.
A vasútállomás-felújítási projekt keretében ledózerolták a régi állomásépületeket, de az újaknak azóta se kezdtek neki. Van, ahol a vécét is lebontották, az utasok több mint egy éve a bokorba járnak könnyíteni magukon.
Jelentősen bővült a grafikus helyfoglalás a MÁV járatain. Ha a lefoglalt hely esetleg nem létezik, a kalauz majd segít.
Az ablakból szép a táj, de nem könnyű annak, aki kimerészkedik.
Több vonalon is nehézségekkel küzd a MÁV a havazás miatt.