Az új, olcsóbb vasúti tarifarendszer miatt annyian vonatoznak, hogy nem csökkent a jegybevétel, ez azonban a működési költségek 3 százalékát sem teszi ki.
2024 első félévében összesen 27,8 milliárd forintért értékesítettek jegyeket, bérleteket és 7 milliárd forintért helyjegyeket, míg az ehhez szükséges jegyek gyártására, az applikáció és honlap üzemeltetésére, pénztárakra és a legnagyobb költséget jelentő jegyvizsgálókra 22 milliárdot fordított az állami vasúttársaság, így a fizető utasok az idei első félévben 13 milliárd forintot hoztak a MÁV-nak a fizető utasok – írja a G7 részletes elemzésében.
A lap megjegyzi: ha teljesen ingyenes lenne a vasúti közlekedés, az mindössze évi 26 milliárd forintjába kerülne az államnak, miközben az állam összesen 800 milliárd forintot költ a MÁV–Volánbusz-csoportra évente. Az elmaradó jegybevétel ennek mindössze 3 százalékát tenné ki.