Kibabrál a MÁV-Start azokkal, akik eddig kerékpárral együtt ingáztak a vasúton: a március 1-jétől érvényes új tarifarendszerben öt-hétszeres áron vehetik meg a bringás jegyet és bérletet. A Közlekedő Tömeg figyelmeztet: ugyanannyiba kerül majd kerékpárral együtt vonatozni a szomszéd faluba, mint az ország másik végébe, és félő, hogy a napi ezerforintos költség miatt sokan inkább autóra váltanak. A Magyar Kerékpárosklub levélben kéri a MÁV-tól: ne űzze el a vasútról az eddig így utazókat!
Jelentősen megdrágul a vonaton kerékpárral ingázók utazása – figyelmeztetett a Közlekedő Tömeg a hét közepén meghirdetett, március 1-jétől érvényes új vasúti tarifarendszerrel kapcsolatban. „Az eddig távolságfüggően 235 Ft-tól megvásárolható kerékpárjegyek és 1340 Ft-tól induló bérletek helyébe ugyanis az utazás hosszától függetlenül, egységesen 500 Ft-ba kerülő kerékpárjegy és a 9450 Ft árú kerékpár-országbérlet lép,
a rövidebb távokon rendszeresen utazók tehát az eddigi bérletük árának öt-hétszereséért szállíthatják majd a kerékpárjukat.
Az aránytalan árképzés következtében ráadásul az az abszurd helyzet áll elő, hogy ugyanannyiba kerül majd a szomszéd faluig érvényes kerékpárjegy, mint az ország másik végébe szóló” – írták.
Ingyen utazás a nagycsaládoknak és a határon túliaknak, több engedmény a fiataloknak - közzétették, hogy változnak az utazási kedvezmények
Megjelent a három rendelet tervezete, amelyekkel márciustól átalakítják a MÁV és a Volánbusz kedvezményrendszerét.
A közösségi közlekedés jobbításáért dolgozó civil szervezet emlékeztetett, hogy „a MÁV-Start számára eddig fontos volt, hogy a kerékpárral együtt ingázókat is (ami vidéki régiókban sok helyütt az egyetlen, személyautóval időben versenyképes alternatíva, a nagyvárosok környékén pedig a dugók legyőzésének záloga) a vasúti közlekedéshez csábítsa”, de hiába szereztek be százas nagyságrendben kerékpár szállítására alkalmas alacsonypadlós elővárosi vonatokat, illetve bővültek a kerékpárszállítás lehetőségei számos fő- és mellékvonalon,
a jelek szerint ez a stratégia léket kapott.
A Közlekedő Tömeg szerint félő, hogy azok, akik eddig a kerékpár+vonat kombinációval meg tudták oldani a közlekedésüket, vagy autóra váltanak majd a tarifareformmal már naponta 1000 forintos oda-vissza kerékpárszállítás helyett, vagy két kerékpárt lesznek kénytelenek használni: egyet az induló, egyet pedig a célállomásukon, „ami a hétköznapi nehézségek mellett közterület-használati kérdéseket is felvet”.
Jelezték azt is, hogy az új tarifarendszert megint nem sikerült a törvény szerint időben, legalább 30 nappal a bevezetés előtt meghirdetni.
Az ügyben a Magyar Kerékpárosklub nyílt levelet írt a MÁV-nak, amelyben jelezte: bár ígéretet kaptak arra, hogy a rövideb távú kerékpárjegyek drágulását a kerékpárbérletek árának változatlansága ellensúlyozza, „a kedvező tárgyalási előjelek ellenére” most mégis azt látják, „hogy a bérletes szállítás is rendkívüli mértékben drágul”. Ezt nem tudják elfogadni, mivel az „nem szolgálja a fenntartható agglomerációs közlekedés előnyét és célját sem”.
A szervezet ezért az kéri, hogy legalább a bérletárakat változtassák meg, hogy megfizethető maradjon az ingázásban, és
ne űzze el a vasútról az eddig így utazókat.
Kétfelé vágná a MÁV-ot Lázár János minisztériuma
A miniszter bizalmi embere szerint az állami vasúttársaság jelen formájában nem tud tovább működni.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.