Hol érdemes házat venni Budapesten, vagy az agglomerációban? A vételár mellett az ingázás költségével is érdemes számolni. De az sem mindegy, hogy Budapest melyik részén, melyik kerületben fekszik a kérdéses ingatlan.
Kibabrál a MÁV-Start azokkal, akik eddig kerékpárral együtt ingáztak a vasúton: a március 1-jétől érvényes új tarifarendszerben öt-hétszeres áron vehetik meg a bringás jegyet és bérletet. A Közlekedő Tömeg figyelmeztet: ugyanannyiba kerül majd kerékpárral együtt vonatozni a szomszéd faluba, mint az ország másik végébe, és félő, hogy a napi ezerforintos költség miatt sokan inkább autóra váltanak. A Magyar Kerékpárosklub levélben kéri a MÁV-tól: ne űzze el a vasútról az eddig így utazókat!
Alapesetben a határon át ingázók csak heti egy nap home office-t kaphatnak, különben változik a társadalombiztosításuk. Megoldás lenne egy uniós keretmegállapodás, de ezt Magyarország nem kötötte meg Ausztriával.
655 milliárd forintot fizettek az osztrák cégek a Magyarországról átjáró dolgozóiknak, de jókora összeg volt az is, amit a kivándorolt magyarok utaltak haza a családnak.
Egyre inkább érződik az osztrák munkaerőpiac elszívó hatása, a határ mentén élők pedig egyre nyitottabbak – mondta a hvg360-nak a Trenkwalder munkaerő-kölcsönző és -közvetítő kereskedelmi igazgatója, Nógrádi József. Sokan eleve kint kezdenek dolgozni. Többekkel beszéltünk, akik már évek óta ingáznak a két ország között, elmesélték, milyen beszólásokat hallanak, miért nem egyszerű tanárként benzinkúton dolgozni, illetve miért nem derogál ápolónőként mosogatni a reptéren. A kérdés már csak az, hogy ha jóval magasabb a fizetés, hogyhogy nem dolgozik mindenki odaát?
A Covid–19-járvány alatt általánossá vált otthoni munkavégzés sok szempontból nagyon előnyös volt. Viszont több kutatás is kimutatta, hogy például az elmaradt napi munkába járásnak negatív következményei is voltak.