Péntektől úgynevezett „járatseriffek“ vigyáznak a miskolci utazókra
Ha már Magyarország a béke szigete, Miskolcon is rendet kell tenni.
Ha már Magyarország a béke szigete, Miskolcon is rendet kell tenni.
A legtöbb helyen már sikerült eltakarítani a havat, a MÁV még küszködik.
Ha minden igaz, hamarosan itthon is télies körülmények közt kell majd autózni.
Három új szervezeti egységről, a vonat és az autóbusz egymás mellett éléséről, tervezett felújításokról beszélt az ÉKM közlekedésért felelős államtitkára.
A Hitachi megoldása segíthet dekarbonizálni a brit vasutat, de más országokban is hasznos lehet a cég által fejlesztett új vonat.
A törvénytervezet szerint akár 10 ezer euróra is büntethető lesz, aki megsérti a módosított jogszabályt.
Nem kell ezután konzultálni az érintettekkel a vonalbezárások előtt, a vonat- és buszjáratok párhuzamosságainak felszámolásánál pedig beleférne, hogy másfélszeresére nőjön a menetidő.
Az úton közlekedőkre nemcsak az alkoholfogyasztás jelenthet igen komoly veszélyt.
A mesterséges intelligencia a közlekedés minden szintjén megjelent, sőt egy-két részterületet már ma is dominál. Az utakat és az infrastruktúrát mégsem elsősorban az MI-re kell felkészíteni, hanem sokkal jobban az emberekre optimalizálni.
Lázár János szerint érezhető tehercsökkenést jelent majd a vasúti pályadíjak csökkentése, de iparági szereplők szerint ez még nem elégséges a vasúti teherszállítás versenyképességének javításához. Szükség van a mellékvonalakra és arra, hogy a karbantartásokkal a cégek tervezni tudjanak.
A legtöbb veszélyes helyzetért az idős sofőrök okolhatók, de teljesen más okokból a fiatalokkal is előfordul hasonló.
A volt közlekedési államtitkár értékelte a kormány 2035-ig szóló közlekedésfejlesztési stratégiáját, amely korlátozó erővel bír a kivitelezhető beruházásokat illetően. Vitézy nehezményezi, hogy a stratégiában semmiféle érdemi vasútinfrastruktúra-fejlesztés nem szerepel, úthálózatfejlesztés viszont annál több. Bár Lázár János közlekedési miniszter lényegében ígéretet tett a HÉV-ek járműcseréjére, ez nem szerepel a stratégiában, így 2035-ig – jogszabályilag – nem finanszírozható.