Egy-két gyártótól eltekintve a számaik még korántsem olyan félelmetesek.
A kínai autók térhódítása az egyik leginkább aktuális kérdés az autóiparban. De vajon mennyi és milyen kínai autót adnak el az öreg kontinensen? A Motor1 összeállított egy friss ranglistát a Jato Dynamics 2024 első két hónapjára vonatkozó adatai alapján, amiben valamennyi európai ország eladásai benne vannak.
Ha azt nézzük, hogy mely gyártmányok a legnépszerűbbek, amik valóban száz százalékban kínai autónak tekinthetők – azaz a Kínában tervezett, gyártott és kínai tulajdonú márkák autói -, akkor jelenleg az MG vezet, a ZS modellel az élen. Bár történelmileg ez is egy brit márka, mára autói az ázsiai ország termékei, és a SAIC Motor gyáraiban születnek.
Látható, hogy a lista elején csak ők vannak, és a BYD két modellje. A lista 6-10 helyén szintén a két legismertebb gyártó modelljei osztoznak, a BYD a Dolphinnal, MG5-tel és az MG Marvel R-rel, utánuk pedig az Xpeng G9 és a GWM Ora 3 fért be az első tízbe.
Ha pedig azokat a modelleket nézzük, amelyek Kínában készülnek, de európai vagy amerikai márkához köthetők, akkor a toplista a következőképpen fest.
A legkelendőbb “kínai” autó ebben az esetben a Tesla Model 3, 14 300 eladott darabbal a két hónap alatt. A második helyen a Dacia Spring (6155 darab) áll, amit Shijanban gyártanak. A harmadik helyen pedig a vadonatúj Volvo EX30 (5980 darab) van, amelyet a Szecsuán tartománybeli csengdui üzemből exportálnak.
Itt a további modellek sorrendje a Polestar 2, a BMW iX3, a smart#1, illetve a Lynk & Co 01, amelyekből 2000-3000 darab kelt el.
Utánuk már jószerével alig ismert márkák modelljei vannak, mint a DR 5.0, az EVO 4, EVO 6, amelyek lényegében 1000-1000 darabos eladásokat produkáltak az idei ével első két hónapja alatt.