Ideális esetben akár napi 70 kilométernyi "napfényes" autózást is biztosítanak a panelek.
A Lightyear holland startup elkezdi gyártatni a világ első olyan sorozatgyártású elektromos járművét, amely közvetlenül a napfényből előállított energiát is hasznosítva közlekedik.
A Lightyear 0 a közel 250 000 eurós (103 millió forint) árcédulájával nem lesz éppen tucatautó, de így is mintegy 150 előrendelést gyűjtöttek már össze. A Lightyear 0 a Valmet Automotive finnországi üzemében készül majd, ahol heti egy autóval indulnak, de Lex Hoefsloot vezérigazgató és társalapító a Bloombergnek adott interjújában elmondta, hogy a jövő év második felére a termelés heti ötre nő.
Production has started! The Lightyear 0 assembly line has officially sprung to life in Finland ☀️
— Lightyear (@lightyear_cars) November 30, 2022
Getting to production isn't easy. Many don't make it this far. We owe every milestone that brought us here to a tenacious team and a bright-minded community. pic.twitter.com/WEkhtnC4O9
A napfényből származó energia akár 70 kilométerrel növeli meg az autó hatótávolságát napi szinten, főleg a napfényes országokban. Az öt négyzetméternyi helyet elfoglaló napelemek a motorháztetőn és a tetőn kaptak helyet, és ideális feltételek mellett, pusztán napfénnyel is haladhat az autó, igaz csak 10 km/órás tempóval és rövid ideig.
A napelemek tehát leginkább a Lightyear 0-nak "ingyen hatótávot" adnak, a kocsi fő áramellátását egy átlagos kapacitásúnak mondható 60 kWh-s akkumulátor biztosítja. Hivatalosan a Lightyear 0 így is akár 625 kilométert is megtehet egy feltöltéssel, amely a napelemek jótékony támogatása mellett, elsősorban az autó formájának köszönhető, amely az egyik legalacsonyabb az utcai gépkocsik között.
A Lightyear 0 az 1575 kilogrammos tömegére is büszke lehet a villanyautók között, ami szintén az alacsony fogyasztás záloga. Hivatalosan a kocsi átlagfogyasztása így alig 10,5 kWh, amely fele-harmada egy normál elektromos autó fogyasztási értékének.
A 2016-ban Hollandiában alapított cég jelenleg már a Lightyear 2-t, második, már nagy volumenű modelljét is fejleszti, amely sokkal olcsóbb is lenne, ugyanis a tervek arról szólnak, hogy 30 000 eurós (12,3 millió forint) kezdő árral dobnák piacra.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.