Mogyoródra a benzines és elektromos túraautók versenyei mellett az igen komoly értéket képviselő gyönyörű oldtimerek miatt is érdemes ellátogatni.
5900 forint ellenében szombaton és vasárnap is beléphetünk a Hungaroringre, a napijegyek 4000 forintba kerülnek, a 14 év alattiaknak pedig ingyen beléphetnek a mogyoródi versenypályára. Ilyen feltételek mellett a WTCR benzines versenyautói, a Pure ETCR sorozat elektromos versenygépei, illetve a Hungaroring Classic igen komoly értéket képviselő gyönyörű oldtimerei is megtekinthetők lesznek.
WTCR
A WTCR sorozat idén nyolc helyszínt keres fel, a hungaroringi versenyhétvége a negyedik a naptárban. A bajnokságot jelenleg a francia Jean-Karl Vernay vezeti, az Engstler csapat Hyundai N versenyautóját terelgető pilóta eddig 82 pontot gyűjtött.
Legjobb magyarként a hondás Tassi Attila a hatodik a maga 57 pontjával. Az eddig 40 pontos bezsebelt hyundaios Michelisz Norbert a tizennegyedik, a magyar Zengő Motorsport csapat Cupráját terelgető Boldizs Bence 3 ponttal a huszadik.
Michelisz veterán olasz csapattársa, Gabriele Tarquini (58 pont) az ötödik a ranglistán, a Zengő Motorsport eddig legjobban teljesítő pilótája, a spanyol Mikel Azcona (31 pont) az összetett tizenhetedik helyén található, mögötte pedig csapattársa, a brit Rob Huff (20 pont) következik a sorban. A csapatbajnokságot a Lynk & Co autókat versenyeztető Cyan Racing vezeti.
A Zengő Motorsport Cuprájával nemrégiben egy spanyol versenypályán kötöttünk szorosabb ismertséget. Ebben egy 340 lóerős és 410 Nm-es 2 literes benzinmotor található, ami egy hatfokozatú szekvenciális váltó társaságát élvezi. A hörgő, csattogó és durrogó WTCR autó végsebessége 265 km/h.
Pure ETCR
Zengőék nemcsak benzines, hanem elektromos Cuprákat is versenyeztetnek. Ezek a szinte hangtalan, hagyományos váltó nélküli versenyautók 680 lóerős, illetve 960 Nm-es produkciót adnak elő, ami 3,2 másodperces 0-100-as gyorsulást és 270 km/h végsebességet tesz lehetővé.
Egyenesben sokkal jobban gyorsul a 65 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt elektromos Leon, mint benzines társa, utóbbinak azonban a 600 kilogrammal kisebb tömeg miatt a kanyarokban van komoly előnye.
A Pure ETCR széria öt idei versenyhétvégéje közül a negyedik a hungaroringi forduló. A bajnokságot a Zengő-színekben induló Mattias Ekström vezeti a maga 210 pontjával, a második a Hyundait terelgető 186 pontos Jean-Karl Vernay, a harmadik pedig a zengős és 167 pontos Jordi Gené. A Zengő Motorsport pilótái közül Azcona a negyedik, Nagy Dániel pedig a kilencedik az összetettben.
Michelisz Norbert saját csapata, a M1RA Alfa Romeókat versenyeztet a sorozatban. A M1RA pilótái a hungaroringi viadalt megelőzően az ötödik, hatodik, nyolcadik, tizenegyedik, illetve tizenharmadik helyet foglalják el a bajnokságban. A csapatversenyt a 396 pontos Zengő Motorsport dominálja, a második a 350 pontos M1RA, a harmadik pedig a 342 pontos Hyundai Motorsport N.
Hungaroring Classic
A Hungaroring Classic nevezetű oldtimer rendezvényt először 2017-ben, majd pedig 2019-ben rendezték meg, és sokak örömére most ismét felbőgnek a patinás régi autók motorjai Mogyoródon.
Az első ilyen hazai rendezvényen testközelből tekinthettünk meg egy mintegy 3 milliárd forintos értékű Ferrari 250 GT SWB Breadvant, a második összejövetelen pedig többek közt egy Ferrari 250 GT SWB, egy Lancia Beta Montecarlo Turbo és egy BMW M1 Procar is a tiszteletét tette.
Mind a két eddigi Hungaroring Classicon jelen volt Carlos Tavares, a PSA egykori, illetve a 300 ezer alkalmazottat foglalkoztató Stellantis cégcsoport (Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot) mostani vezetője.
A 63 éves portugál üzletember nem hivatalos titulusát képviselve, hanem versenyzőként érkezett a rendezvényekre. A 22 éves kora óta különböző kategóriákban versenyző és autógyűjtő hírében álló cégvezér a mogyoródi pályán legutóbb egy Lola T70 MK III B-vel állt rajtvonalhoz.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.