Megnéztük, hogy milyen élőben a közel 8,5 millió forintos alapárú Suzuki Swace.
A Suzuki tavaly év végén hozta be az országba az Across nevű plugin hibrid divatterepjáró első példányait. A 75 kilométeres villanyhatótávú és 18,3-21,3 millió forintos Toyota RAV4 PHEV-re épülő, lényegében egyszerűen átbrandelt modell 19,3 millió forintos ára sokkolónak tűnhet a sokkal szerényebb Suzuki-árakhoz szokott vásárlóknak. A zöld rendszámos Across arra mindenképpen jó, hogy színesítse a gyártó palettáját, és javítson a flottaszintű CO2-értékeken, de nagy mennyiségű eladást nem igazán remélnek tőle.
Most viszont itt a következő Toyota-alapú Suzuki, az Swace, amely lényegesen olcsóbb. Egy rövid menetpróba erejéig megnéztük, hogy milyen a Japánban gyártott Acrosstól eltérően zöld rendszámra nem jogosult, Egyesült Királyságban készülő hibrid.
Hogyan nevezzelek?
A Suzuki Swace nem más, mint egy minimálisan átkozmetikázott hibrid Toyota Corolla Touring Sports, a két modell egymástól enyhén eltérő hűtőrácsot és lökhárítót kapott. Természetesen elöl és hátul is Suzuki emblémát találunk az eredeti Toyota helyet, melyek közül a hátsó kicsit esetlegesre sikeredett.
4,65 méteres hosszúsága révén a Swace 48 centiméterrel hosszabb, mint a közelmúltban másodjára ráncfelvarrt Suzuki Vitara. Utóbbi kompakt szabadidő-autónál 18 centiméterrel alacsonyabb a hagyományos kialakítású kombik piacán versenyző, 16 colos kerekekkel szerelt Swace.
A Vitaránál 20 centiméterrel hosszabb tengelytáv jót tesz az utastér méreteinek, a Swace-ben elöl és hátul is remekül el lehet férni. A csomagtartó alaphelyzetben, a raktérpadló alatti köralakú mélyedéssel együtt kalaptartóig mérve 596 literes, szemben a Vitara 375 literes puttonyával. Lehajtott hátsó ülések esetén 1,6 köbméternyi cókmók fér a Swace-be, mellyel akár közel 2 méter hosszú tárgyak is szállíthatók.
Mi hajtja?
A gépháztető alatt egy 1,8 literes rendkívül hatékony működésű szívó benzinmotor található, amire egy az aktuális Vitarában lévő 48 V-os lágyhibrid rendszernél komolyabb, de az Acrossban lévő plugin hibrid megoldásnál egyszerűbb, 122 lóerős normál hibrid hajtáslánc épül.
Az öntöltő hibrid Swace néhány kilométert képes akár tisztán elektromosan is megtenni, 11,1 másodperc alatt tudja le a 0-100-as gyorsulást, végsebessége 180 km/h. A fokozatmentes e-CVT automata váltós, elsőkerék-hajtású Swace gyári vegyes átlagfogyasztása 4,4 liter 100 kilométerenként, 130 km/h-s tempónál percenként 2400-at forog a főtengely.
A rövid próba végeztével 4,8 literes fogyasztási értéket jegyeztünk fel, ami a zord téli körülmények ismeretében messze nem rossz, és a corollás tapasztalataink alapján adott esetben akár 4,2 literig is levihető.
A kedvező fogyasztásban nemcsak a remek hibrid hajtáslánc, hanem az alig 1370 kilogrammos tömeg is fontos szerepet játszik. Érdekesség, hogy az egyszerűbb hibrid Corollákba és ily módon a Swace-be könnyebb és modernebb lítium-ion-, a 184 lóerős változatokba pedig kicsit nehezebb és régivágású nikkel-fémhidrid akkumulátort szerelnek.
Vezetési élmény
A Toyota fokozatmentes CVT-váltója nem tagadhatja le működési elvét és adott esetben még mindig "bégeti" a motort, de mostanra eljutott egy olyan fejlettségi szintre, hogy a hagyományos automataváltókat kedvelők sem fintorognak a használata során. A régivágású váltókar jókora méretű, sokkal nagyobb, mint például a nyolcas Golfban lévő shift-by wire egység, és B-üzemmódban fokozott motorfékkel, illetve erősebb energia-visszatermeléssel szolgál.
A Swace egyik leginkább zseniális része a többlengőkaros, független felfüggesztésű hátsó futómű, amelyet sikerült úgy hangolni, hogy a földhözragadtabb autókhoz szokott sofőrök is felfedezhetnek némi vezetési élményt a hibrid és CVT-s kocsiban. A kormány kellemes fogású, közepes erőszükségletű, és segítségével kiválóan terelgethető az autó.
Négyféle üzemmód közül lehet választani, melyek a következők: normál, eco, sport és EV. Utóbbi módban kizárólag elektromos áram hajtja a Swace-t, már amennyiben azt az akkumulátor aktuális töltöttségi szintje lehetővé teszi. Mivel kicsi az akkumulátor kapacitása, csak rövidebb távok tehetők meg tisztán elektromosan – akár gombnyomásra –, ha ennél többre vágyunk, akkor valamilyen plugin hibrid felé kell kacsintgatnunk.
Mennyibe kerül?
Suzuki Swace-ünk legolcsóbban 8,44 millió forintért lehet, ennyibe kerül ugyanis a GL+ alapmodell. Összehasonlításképp, egy fullextrás, automata váltós 130 lóerős lágyhibrid Vitara kétkerék-hajtással 7,13 millió forintba kerül, az összkerekes csúcs-Vitara listaára pedig 7,98 millió forint. A Suzuki közlése szerint a Swace GL+ a 122 lóerős hibrid Toyota Corolla Touring Sports Comforttal van egy szinten, mely testvérmodellt 8,67 millió forintos áron jegyzik.
A Swace ezenkívül magasabb GLX felszereltséggel is rendelhető. Ez esetben 9,79 millió forintot kell szánnunk a projektre, ami mintegy 650 ezer forinttal kedvezőbb a hasonló extrákkal megspékelt Toyota Corolla Touring Sports Executive 10,44 millió forintos alapáránál.
A GLX-ekben alapáras tétel többek közt a bi-LED fényszóró, az automata világításvezérlés, a sötétített üvegezés, a fűthető bőrkormány, a fűthető első ülések, a nyomógombos indítás, a 8 colos központi érintőkijelző, a kétzónás klíma, a holttérfigyelő, illetve az első-hátsó parkolóradar és a tolatókamera. A metálfény 150 ezer forintba, a gyöngyház fényezés pedig 250 ezer forintba kerül.
A mindkét kivitel esetében alapáras Hybrid Pro+ kiterjesztett garancia keretein belül a hibrid hajtásláncra, illetve a sebességváltóra összesen 10 év vagy 200 ezer kilométeres garanciát vállal a kiterjedt magyar kereskedői és szervizhálózattal rendelkező Suzuki. Összehasonlításképp, a Toyota 5 év vagy 100 ezer kilométeres garanciát vállal a hibrid hajtásra és 10 évet az akkumulátorra.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.