A két autó keltezése között közel 40 év telt el, de az alapvonások nagyon hasonlóak.
Az AvtoVAZ 1984-ben dobta piacra a kocka Ladákénál modernebb vonalvezetésű és technikájú, elsőkerék-hajtású Samarát, mely különböző kivitelekben és különböző országokban egészen 2013-ig gyártásban volt. A legfiatalabb példányok tehát idén még csak 7 évesek, a régebbi megkímélt darabok viszont már oldtimer vizsgára is bátran elvihetők.
Az 1,1-, 1,3-, illetve 1,5 literes 4 hengeres benzinmotorokkal, 4- és 5-sebességes kéziváltóval, illetve 3-, 4- és 5-ajtós változatban gyártott Samara az idők során nem vált olyan kultikussá, mint a nemrégiben 50. születésnapját ünnepelt Zsiguli, most azonban modernizált változatban újból feltűnt a színen.
Marouane Bembli az alábbi felvételek segítségével egymás mellett mutatja meg nekünk az eredeti Samara és az általa rajzolt 2020-as Samara vonalvezetését.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.