Az új Caddy egy az elsőtől az utolsó csavarig teljesen új fejlesztésű autó.
A Volkswagen nem éppen tegnap, hanem még 2003-ban dobta piacra a Caddy aktuális generációját, melynek ráncait először 2010-ben, aztán pedig 2015-ben varrták fel. Most pedig megérkezett a sokak által várt teljesen új generáció, ami konkrétan így mutat:
Az immár az MQB platformra épülő, csökkentett légellenállású új Caddy többek közt személyautó, kombi, illetve dobozos változatban készül, kétféle tengelytávval. Az akár 7 üléses változatban, illetve 1,4 négyzetméteres panorámatetővel is rendelhető újdonság hossza 9,4 centiméterrel nagyobb lett, nőtt a tengelytávolság, miközben a karosszéria némileg alacsonyabbá vált.
Alapmotorként a 115 lóerős 1 literes turbós benzines egység funkcionál, a 2 literes dízelmotor pedig 75, 100 és 120 lóerős változatban lesz rendelhető. A kettős AdBlue befecskendezést kapott gázolajos egység a VW közlése szerint minden korábbinál tisztább működésű. A hatfokozatú kézi-, illetve hétfokozatú DSG automataváltóval szerelt Caddy a későbbiekben 1,5 literes benzinmotorral, illetve gázos verzióban is rendelhető lesz.
Az alapáron LED-fényszórós és elektromos kézifékes, opcionálisan 6,5, 8,25, illetve 10 colos érintőkijelzős, illetve 19 vezetéstámogató rendszert felvonultató új Caddy ára egyelőre ismeretlen, a forgalmazás várhatóan októberben kezdődik meg. A típus első-, illetve összkerékhajtású változatban fog készülni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.