A Mach-E tisztán elektromos hajtású és opcionálisan összkerékhajtással is rendelhető.
A Ford a Los Angelesi Autószalonon hivatalosan is leleplezte a Mustang Mach-E-t, mely nem más, mint egy kizárólag elektromos hajtáslánccal rendelhető szabadidőautó. Íme:
A hagyományos ajtókilincsek nélküli, 18-20 colos kerekeken gördülő újdonságon feltűnnek a klasszikus Mustang designelemei, de nagyon erősen kell hunyorítanunk, hogy a Mach-E-be belelássuk a V8-as benzinmotorral támadó eredeti Mustang sportkocsit. Érdekesség, hogy nemcsak hátul, hanem a kocsi elejében is található csomagtartó, előbbi 402 literes, utóbbi pedig kereken 100 literes térfogatú.
Az utastér igen futurisztikusra sikeredett, a kormány mögött digitális műszeregység landolt, a műszerfal közepén pedig egy 15,5 colos képátlójú, álló helyzetű érintőkijelző kapott helyet.
Legolcsóbban 43 895 dollár (13,2 millió forint) ellenében lehet majd Mustang Mach-E-t kapni, ennyibe kerül ugyanis a 258 lóerős és 370 kilométeres EPA-hatótávolságú, hátsókerék-hajtású alapmodell, mely felár ellenében összkerékhajtással is rendelhető. És 5-6 másodperc magasságában tudja le a 0-100-as sprintet.
Az 59 900 dolláros (18 millió forint) és 338 lóerős First Edition kizárólag összkerékhajtással készül, a hatótávja pedig mintegy 430 kilométer. A csúcsot a 60 500 dolláros (18,2 millió forint) GT jelenti, mely 459 lóerős teljesítményű, 830 Nm nyomatékú illetve ugyancsak összkerekes modell elsősorban 3,5 másodperces 0-100-as szintidejéről, illetve 400 kilométeres hatótávjáról ismerszik meg.
Aki a legritkábban szeretné töltőre dugni a Mach-E-t, annak az 52 400 dolláros (15,7 millió forint) és 282 lóerős California Route 1 kivitelt érdemes választania, ennek EPA-szabvány szerinti, vagyis gyakorlatban is hozható hatótávja ugyanis 480 kilométer. A legnagyobb töltési teljesítmény 150 kW.
A 76-99 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt, az engedékenyebb WLTP-szabvány szerint maximum 600 kilométeres hatótávú típus forgalmazása 2020 végén kezdődik meg. Az európai alapár várhatóan 50 000 euró (16,5 millió forint) körül alakul majd.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.