Autó hvg.hu 2019. november. 11. 13:21

A villany-Mustang után valaki még meglepődik az elektromos G osztályon?

A Daimler szögletes vonalvezetésű ikonikus terepjárójával hamarosan teljesen hangtalanul is suhanhatunk. És a zöld rendszám is jár neki.

A Mercedes négy évtizedig kisebb-nagyobb módosításokkal gyártotta a G osztály első generációját, melyet nemrégiben váltott az általunk is alaposan letesztelt és a mellékelt fotókon látható második generáció. Utóbbi modell jelenleg kizárólag nagy benzines és dízelmotorokkal kapható, de hamarosan változni fog a helyzet.

Történt ugyanis, hogy a cég első embere, Ola Källenius elárulta, hogy érkezőben a G osztály lokálisan zéró károsanyag-kibocsátású, tisztán elektromos hajtásláncú változata, az EQG. Ami a várakozások szerint a külsejét tekintve csak minimálisan fog eltérni a belsőégésű motorral szerelt testvéreitől, a néhány napja leleplezett elektromos Mustang példájára.

László Ferenc

Megjegyzendő, hogy a gyáriakat már megelőzte az osztrák Kreisel Electric, mely a közelmúltban készített egy 483 lóerős villany G osztályt, mely elsősorban 5,6 másodperces 0–100-as gyorsulásáról, illetve 300 kilométeres hatótávot biztosító 80 kWh-s akkumulátoráról ismerszik meg.

A Mercerdes G osztály jelenleg legolcsóbban 33,7 millió forintból úszható meg, ennyibe kerül ugyanis a 286 lóerős dízelmotorral szerelt G 350 d. A 422 lóerős benzinmotoros G 500 alapára 38 millió forint, az 585 lovas AMG G 63 pedig 53 millió forinttól indul.

László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Rácz Gergő 2025. március. 13. 19:48

A kormány akkor tiltja be, amikor már magától is megdögleni látszik a műhús

Könnyen lehet, hogy végnapjait éli a piaci csodának indult mesterséges húspiac: amíg a műhúsoknál továbbra is várat magára az áttörés, a növényi alapú alternatívát gyártó cégeknél rövid időn belül töredékükre estek a részvényárak. A folyamatnak több oka van, a piaci szereplők ezzel együtt optimisták, és a bátor befektetőknek a mostani szintek akár jó belépési pontot is jelenthetnek, ha épp akad elkölteni való pénzük. Lehet, hogy hazai célpontokat nem találnak, mivel a kormány újonnan bejelentett tervei szerint a teljes szegmenst betiltaná.