Miközben itt Európában minden gramm CO2 ellen folyik a harc, a világ más részein még elég könnyelműen szabályozzák az erős motorú autókat.
Jó példa erre a nemrégiben frissítésen átesett Renault Sandero RS, amely nem más, mint egy Dacia Sandero, Renault logóval.
A dél-amerikai piacon kapható Sandero RS változata pedig egy igazán izgalmas konstrukció. Sportlökhárítók, kettős kipufogócső, 17 hüvelykes kerekek, tetőspoiler, sportülések és LED-es hátsó lámpák dobják fel a külső dizájnját a sima Sanderónak.
Az igazán meglepő mégis a Sandero RS motorja. A motorháztető alatt ugyanis egy 2.0 literes, 16-szelepes szívó motor van, amely 150 lóerős, és 250 Nm-es nyomatékú, hatfokozatú kézi váltóval kombinálva. Olyan nagyjából, mintha egy 10 évvel ezelőtti Ford Fiesta ST-t vennénk, újonnan.
Természetesen a Renault soha nem fogja Európára kiterjedően forgalmazni ezt a modellt. Mára egy ilyen motor miatt olyan büntetést kéne fizetnie, amelynek révén teljességgel veszteséges lenne a modell. Mindenesetre ez egy érdekes alternatíva annak bizonyítására, hogy még ma is futnak régivágású hothatch-ek a világban, ráadásul 5 millió forint körüli áron. Csak sajnos nem mifelénk.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.