Autó hvg.hu 2019. augusztus. 07. 12:25

Daciából is létezik igazi élményautó, de messze elkerül minket

Miközben itt Európában minden gramm CO2 ellen folyik a harc, a világ más részein még elég könnyelműen szabályozzák az erős motorú autókat.

Jó példa erre a nemrégiben frissítésen átesett Renault Sandero RS, amely nem más, mint egy Dacia Sandero, Renault logóval.

A dél-amerikai piacon kapható Sandero RS változata pedig egy igazán izgalmas konstrukció. Sportlökhárítók, kettős kipufogócső, 17 hüvelykes kerekek, tetőspoiler, sportülések és LED-es hátsó lámpák dobják fel a külső dizájnját a sima Sanderónak.

Renault

Az igazán meglepő mégis a Sandero RS motorja. A motorháztető alatt ugyanis egy 2.0 literes, 16-szelepes szívó motor van, amely 150 lóerős, és 250 Nm-es nyomatékú, hatfokozatú kézi váltóval kombinálva. Olyan nagyjából, mintha egy 10 évvel ezelőtti Ford Fiesta ST-t vennénk, újonnan.

Renault

Természetesen a Renault soha nem fogja Európára kiterjedően forgalmazni ezt a modellt. Mára egy ilyen motor miatt olyan büntetést kéne fizetnie, amelynek révén teljességgel veszteséges lenne a modell. Mindenesetre ez egy érdekes alternatíva annak bizonyítására, hogy még ma is futnak régivágású hothatch-ek a világban, ráadásul 5 millió forint körüli áron. Csak sajnos nem mifelénk.

Renault
Renault
Renault

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.