A benzinmotoros új ST a gyártó szerint menet közben jobban gyorsul, mint az előző generációs RS.
A Ford tavaly tavasszal leplezte le a teljesen új fejlesztésű negyedik generációs Focust, mely ősszel az Év Autója 2019 szavazás döntősei közé is bekerült. Az általunk nemrégiben a legerősebb dízelváltozatban és Vignale csúcsfelszereltségű kombiként letesztelt típusból februárban jött ki a sportosra hangolt ST változat, melyről most új infomcáiók derültek ki.
Eddig például csak annyit lehetett tudni, hogy az új ST-vel "kevesebb mint 6 másodperc" alatt tudható le a 0-100-as sprint, most viszont kiderült, hogy a 250 km/h végsebességű újdonság egész konkrétan 5,7 másodperc alatt lő ki állóhelyzetből 100-as tempóra. Vagyis ugyanannyi idő alatt, mint a 320 lóerős Honda Civic Type R.
A generációváltás előtt álló Volkswagen Golf GTI kihívójának szánt újdonság motorházteteje alatt egy 2,3 literes 4 hengeres EcoBoost turbós benzinmotor található, mely az elődjénél jelentősen komolyabb produkciót ad elő. 5500-as percenkénti fordulatszám mellett immár 280 lóerős teljesítmény hívható le, a 420 Nm-es nyomatékcsúcs pedig 3000-től áll rendelkezésre.
A kis tehetetlenségű, kettős befecskendezésű turbótöltőben a külön erre kialakított csatornák hatékonyabban irányítják a kipufogógázt, optimálisan irányítva azt a turbinához, ezért nő a teljesítmény és gyorsabban épül fel a töltőnyomás. Az 1. és 4. illetve a 2. és 3. hengerből külön csatornákon távozik a kipufogógáz, minimumra mérsékelve a gázlengésekből adódó interferenciát, ezáltal egyenletesebb energiaáramlást biztosítva.
A turbólyuk-kiküszöbölő technológia elektronikája akár 3 másodpercig is nyitva tartja a pillangószelepet, miután a vezető felengedi a gázpedált, mérsékelve ezzel a turbótöltőből származó ellenirányú levegőáramlást, fenntartva a turbinakerék fordulatszámát.
A padlógázas fokozatváltás lehetősége remek teljesítményt biztosít az állórajtnál, automatikusan aktiválva a turbólyuk-kiküszöbölést és nyitva tartva a pillangószelepet, amikor a vezető felengedi a kuplungot, hogy magasabb fokozatba kapcsolja a rövid úton mozgó, hatfokozatú sebességváltót – így a turbótöltő reakciója a lehető leggyorsabb lesz. Az autóhoz fokozatváltásra figyelmeztető fényjelzés is rendelhető, ami mutatja az optimális váltási pontokat.
A 10 milliméterrel lejjebb ültetett, illetve elöl 20, hátul pedig 12 százalékkal keményebb futóművet kapott új Ford Focus ST dízel változatában egy 2 literes EcoBlue turbómotor teljesít szolgálatot. Focusban eddig még sosem volt ilyen erős dízelmotor: a négyhengeres egység 190 lóerőt ad le 3500-as fordulaton, a 400 Nm-es csúcsnyomaték pedig 2000 és 3000 között stabilan elérhető. Érdekesség, hogy már 1500-as fordulaton rendelkezésre áll nem kevesebb mint 360 Nm nyomaték.
A Focus ST már kapható ötajtós és kombi változatban, benzin- és dízelmotorral, hatfokozatú manuális sebességváltóval. A hétfokozatú automata sebességváltóval szerelt ötajtós és kombi kivitelek 2019 őszétől rendelhetők meg.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.