Autó hvg.hu 2019. június. 19. 13:21

Íme a legújabb és a valaha készült talán legélvezetesebb Porsche

Középen elhelyezett 6 hengeres szívómotorral, alacsony tömeggel és nagy leszorítóerővel támad a kanyarvadászatra kihegyezett 718 GT4.

A legnagyobb vezetési élményt nem feltétlenül a legnagyobb teljesítményű és legdrágább sportkocsik adják. Így van ez például a BMW-nél is, melynek egyik leginkább élvezetes modellje a kicsi M2-es, mely ugyan nem rekordnagy teljesítményű, viszont kicsi, könnyű és nagyon őszinte.

És nagyon hasonló a helyzet a Porschénél is, melynek egyik legnagyobb vezetési élményt biztosító típusáról, az új 718 GT4-ről most hullott le a lepel.
Porsche

A 2016-ban debütált 718-as Porsche Cayman eddig csak és kizárólag 4 hengeres motorokkal készült, 2-2,5 literes kivitelben, turbóval megfújva. Az alig 1 420 kilogrammos GT4 középmotorja azonban egy 6 hengeres szívó egység, ami turbó nélkül is jelentősen potensebb, mint az eddigi legerősebb, 365 lóerős turbós változat.

Porsche

A 4 literes boxermotor percenkénti 7 600-as fordulatszámnál adja le 420 lóerős legnagyobb teljesítményét, és egészen 8 000-ig forgatható. A 420 Nm-es csúcsnyomaték 5 000 és 6 800 között áll rendelkezésre. Összehasonlításképp, az előd 7 800-ig forgatható 3,8 literes motorja 385 lóerős volt.

Porsche

A 0-100-as sprintet 4,4 másodperc alatt lehet letudni és a gyorsulásnak csak 304 km/h magasságában szakad vége. A Michelin Pilot Sport Cup 2 gumikon gördülő és opcionálisan kerámiakompozit fékkel is rendelhető, nagy hátsó szárnyas Porsche 718 Cayman GT4 németországi alapára 96 206 euró (30,4 millió forint).

Porsche

 

Porsche
Porsche
Porsche

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés