A bajor gyártó leleplezte űrhajószerű sportkocsijának modernizált, illetve nyitható tetejű új változatait.
Kívül csak apró módosításokat fedezhetünk fel, a lényegi változások a mostantól új színekben is rendelhető i8 borítása alatt keresendők. A 2+2 üléses sportautó rendszerteljesítménye 362-ről 374 lóerőre növekedett. A háromhengeres turbós benzinmotor változatlanul 231 lóerőt és 320 Nm-t állít elő a maga 1,5 literes lökettérfogatából, viszont villany fronton 12 lóerős növekményt kapunk. Nyomatékból összesen 570 Nm áll rendelkezésünkre.
Az akkumulátorpakk kapacitása 7,1 kWh-ról 11,6 kWh-ra növekedett. Elektromos módban maximum 120 km/h sebességgel gurulhatunk, mégpedig legfeljebb 53 kilométeres távolságon át. A korábbiaknál könnyebb 20 colos kerekeket kapott új i8-as változatlanul 4,4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, a végsebessége pedig 250 km/h.
A BMW először 2012-ben mutatott egy tető (és ajtó) nélküli i8 prototípust, amit aztán 2016-ban követett a hasonló koncepcióra épülő iVision Future Interaction. A cég egyik vezetője a tavaly őszi Párizsi Autószalonon erősítette meg azon híradásokat, hogy a nyitható tetejű i8 Roadster utcai változata már javában készül, és most végre hivatalosan is bemutatkozott:
Az i8 Roadster vászonteteje 50 km/h sebességig mintegy 15 másodperc alatt nyitható le, illetve csukható be. A kupénál 60 kilogrammal nehezebb új kabrió 4,6 másodperc alatt abszolválja a 0-100-as sprintet, és a gyorsulásnak csak 250 km/h-nál szakad vége. Míg a kupé esetében 1,9 literes, addig a roadster esetében 2,1 literes 100 kilométerenkénti fogyasztási értéket közölt a gyártó.
Az i8 Roadster alapára mintegy 155 ezer euró (48 millió forint), a forgalmazás májusban fog megkezdődni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.