Az Opel egy nagyon egyszerű trükkel ellensúlyozta a szerényebb teljesítményt, mutatjuk.
Az Opel a nyár közepén leplezte le az új Insignia sportváltozatát, a GSi modellt, mely messze nem olyan erős, mint a korábbi OPC csúcsváltozat, de még így is sportosabb annál. Azt már eddig is tudtuk, hogy az új GSi gyorsabb a Nordschleifén, mint a régi OPC, arra viszont csak most derült fény, hogy pontosan mennyivel. Nos, egész konkrétan 12 másodperccel.
Míg az előző Insigniából készített OPC modell turbós 2,8 literes V6-os erőforrása 325 lóerőt és 435 Nm-t produkál, addig az aktuális modell GSi kivitelében lévő turbós 2 literes négyhengeres motor csupán 260 lóerős és 400 Nm-es.
A 65 lóerős és 35 Nm-es mínuszt úgy sikerült igen hatékonyan ellensúlyozni, hogy az új Insignia 160 kilogrammal könnyebb az elődjénél. A 12 másodperccel jobb Nordschleife köridő elérésében ezenkívül az erős Brembo fékeknek, a nyomatékvektoros összkerékhajtásnak, a nyolcsebességes autómata váltónak és a Michelin Pilot Sport 4 S gumikkal felvértezett 20 colos felniknek is komoly szerepe van.
A szedán és kombi változatban készülő Insignia GSi várhatóan 2018 első negyedévében érkezik meg hazánkba, és dízelmotoros verzióban is kapható lesz. És ez még nem minden: pletykák szerint már javában készül a GSi-nél is erősebb új OPC modell.