Kettős Porsche-győzelmet hozott a 83. Le Mans-i 24 órás futam, amelyen a német márka 19-es rajtszámú egysége, Nico Hülkenberg, Earl Bamber és Nick Tandy szerezte meg az elsőséget. Az a trió, amelynek előzetesen a legkevesebb esélyt lehetett adni a végső sikerre…
A megbízhatósági versenyzés világába tavaly visszatért patinás márka 1998 óta első ízben szerzett abszolút sikert a leghíresebb autóversenyen, ahol ráadásul 17. alkalommal diadalmaskodtak. A futam történetében a legtöbb diadalt jegyző márka - akárcsak a legutóbbi, hasonló siker idején - most is avatott újonc győzteseket: akkor Laurent Aiello volt a győztes trió újonc tagja, most pedig Hülkenberg és Bamber, akik karrierjük során első ízben szerepeltek Le Mans-ban. Az LMP1-es csúcskategória résztvevőjeként egyébként nem szerepelt még Tandy sem a La Sarthe versenypályán, a pilóta korábban csak GT-autóval száguldott a mitikus helyszínen.
Arra már előzetesen is mutatkozott sansz, hogy a Porsche megszakíthatja az utóbbi tizenöt évben tizenhárom győzelmet arató testvérmárka, a zsinórban öt éve legyőzhetetlen Audi sikerszériáját, mivel a három 919 Hybrid szerezte meg az első három rajthelyet, arra viszont kevesen számítottak, hogy a kifejezetten erre a futamra verbuvált (felkészülésként a Spa-i 6 órás futamon is elindított) egység lehet a befutó. A Forma-1-ből különengedéllyel átruccant Hülkenberg és társai ellen szólt a tapasztalat hiánya, valamint az, hogy az időmérőn lassabbak voltak a másik két Porsche-brigádnál, a futamon azonban ezt azzal kompenzálták, hogy egyenletes tempót diktáltak és ami még ennél is fontosabb volt, kimaradtak a műszaki- és egyéb mizériákból.
A 2. helyen a jóval rutinosabb Porsche-társaság, Mark Webber, Timo Bernhard és Brendon Hartley végzett a 17-es rajtszámú 919 Hybriddel, míg az Audinak ezúttal be kellett érnie a tavalyi győztes bandérium, André Lotterer, Marcel Fässler és Benoit Treluyer 3. helyezésével. A négykarikás márka R18 e-tron quattrói a futam első harmadában komoly nyomás alatt tartották a Porschét, de nem úszták meg a műszaki hibákat és az incidenseket sem. A dobogósok mögött az Audi 8-as kocsija végzett Lucas di Grassival, Loic Duvallal és Oliver Jarvisszal, míg őket az élről startoló 18-as Porsche. Neel Jani, Romain Dumas és Marc Lieb triója követte.
A Toyotának ezúttal esélye sem volt arra, hogy dobogós helyezésekért harcoljon: a megbízhatósági-vb (WEC) címvédő márkájának két egysége közül az Alex Wurz, Stephane Sarrazin és Mike Conway alkotta hármas a 6. helyen végzett és kollégáikkal, a 8. helyen záró Anthony Davidson, Sebastien Buemi és Kazuki Nakajima hármassal közrefogták a harmadik Audit, a Filipe Albuquerque, Marco Bonanomi és René Rast alkotta triót. A csúcskategória újonca, a Nissan az előzetes várakozásoknak megfelelően leszerepelt az orrmotoros GT-R LM Nismóval:a három versenygépet számos műszaki hiba hátráltatta, ráadásul sokkal lassabak voltak az élmezőnynél.
Az LMP2-es géposztályban a KCMG fő esélyes egysége, Nicolas Lapierre, Richard Bradley és Matthew Howson nyert, a GT-autók között pedig a profiknál az egyetlen rajthoz álló Corvette, Olivier Gavin, Jordan Taylor és Tommy Milner elkalapálta az AF Corse istálló két Ferrari 458 Italiáját, amelyek a 2-3. helyeken végeztek. A GT-s amatőröknél Ferrari-siker született az orosz SMP Racing triója, Viktor Sajtar, Andrea Bertolini és Alekszej Basov révén, őket pedig a Le Mans-i karrierje eddigi legjobb eredményét elérő színész-autóversenyző, Patrick Dempsey és saját gárdája, a Porsche 911 RSR-rel versenyző Dempsey-Proton Racing követte: a Grace klinika című sorozat és más nagy sikerű filmek sztárja Patrick Longgal és Marco Seefrieddel együtt küzdötte végig a 24 órát.