Az új rekord nem kevéssel, hanem közel egy perccel jobb a korábbinál, a tisztelet mind a pilótának, mind a gyártónak kijár. Az előző rekord 35 évig tartotta magát.
Kettős Porsche-győzelmet hozott a 83. Le Mans-i 24 órás futam, amelyen a német márka 19-es rajtszámú egysége, Nico Hülkenberg, Earl Bamber és Nick Tandy szerezte meg az elsőséget. Az a trió, amelynek előzetesen a legkevesebb esélyt lehetett adni a végső sikerre…
Nem hozott érdemi változást a Le Mans-i 24 órás csütörtökön este és éjszaka megtartott második és harmadik időmérő edzése a rajtsorrendet illetően. Az első három helyről a Porsche-armada startolhat szombat délután, de az éltrió tagjai közül is csak a 3. helyezett brigád tudott javítani a szerda esti legjobb eredményén.
Ha valaki annyira a héten zajló Le Mans-i 24 órás viadal során annyira belehabarodik a Porsche versenygépébe, a 919 Hybridbe, hogy odahaza is szívesen látna egyet, nem kell sokat gondolkodnia: elég vastag pénztárcával akár haza is gördíthet egyet…
Porsche, Audi, Toyota: ez az erősorrend a Le Mans-i 24 órás összecsapás szerda este futott első, éjszakai időmérő edzése után. A weissachi márka torpedói érinthetetlenek, míg a friss beszálló Nissan továbbra is csúnyán ég az LMP1-es csúcskategóriában indított orrmotoros gépekkel.
Megszólalt Mark Webber: a megbízhatósági-vb (WEC) vasárnapi, brazíliai zárófutamán horrorbalesetet szenvedő Porsche-pilóta nem emlékszik az incidens körülményeire. Az ausztrál jelenleg is egy Sao Pauló-i kórházban fekszik megfigyelés alatt, és előreláthatólag „a hét hátralevő részében” távozhat nagy-britanniai otthonába.
A 2014-es évad utolsó jelentős pályautós futamára is jutott egy horrorbaleset: ezt Mark Webber hozta össze a Porsche 919 Hybriddel Interlagosban, a megbízhatósági-vb (WEC) szezonzáró összecsapásának hajrájában.
Fordulatokban és drámákban gazdag futam volt a 2014-es Le Mans-i 24 órás viadal, a megbízhatósági autóversenyzés csúcsderbije, ahol sokáig úgy tűnt, hogy a nagy riválisok megdönthetik az Audi egyeduralmát, ez azonban nem sikerült. A győzelmet az utóbbi négy évben harmadszor diadalmaskodó Marcel Fässler, André Lotterer és Benoit Treluyer triója szerezte meg egy másik másik négykarikás egység előtt.
Loic Duval beszélt az Audi csapatfőnökével, Dr. Wolfgang Ullrich-kal és állapota a csapat tájékoztatása szerint ’kielégítő’ azután, hogy a Le Mans-i 24 órás futam első szabadedzésén hatalmasat bukott az Audi R18 e-tron quattróval. A négykarikások ráadásul lemaradtak az elsőségről az első tréningen.
Vitathatatlan, hogy a pályaversenyzés világában nincs grandiózusabb esemény a Le Mans-i 24 órás viadalnál, így nem csoda, hogy a megbízhatósági-vb (WEC) keretein belül bonyolított összecsapásnak már az adminisztratív- és technikai gépátvétele is komoly látványosság. A múlt pénteken és szombaton bonyolított ellenőrzés idén is igazi karnevál-hangulatban zajlott, a rajongók testközelből szemlélhették a 2000 óta mindössze két ízben betliző Audi R18 e-tron quattróját, a WEC-szezont két győzelemmel indító, így az idei 24 órás előtt fő esélyesnek tartott Toyota TS040 Hybridjét, valamint a műfaj csúcskategóriájába, az LMP1-es géposztályba hosszas távollét után visszatérő, a múltban sokáig egyeduralkodónak számító Porsche 919 Hybridjét.
Nagy felhajtásra készül a hosszútávú versenyzés világának csúcsosztályába idén visszatérő Porsche az évad fénypontjának számító összecsapás, a jövő hétvégén esedékes Le Mans-i 24 órás futam apropóján.
Jól sikerült a Porsche visszatérése a hosszú távú versenyzés elitkategóriájának számító LMP1-ben: ennek apropóján a márka sportosztálya egy ütős videóval tekint vissza a megbízhatósági-vb (WEC) silverstone-i nyitófutamára.