Autó hvg.hu 2014. június. 11. 21:33

Jól van a pilóta a Le Mans-i horrorbukás után, egy Toyota az élen

Loic Duval beszélt az Audi csapatfőnökével, Dr. Wolfgang Ullrich-kal és állapota a csapat tájékoztatása szerint ’kielégítő’ azután, hogy a Le Mans-i 24 órás futam első szabadedzésén hatalmasat bukott az Audi R18 e-tron quattróval. A négykarikások ráadásul lemaradtak az elsőségről az első tréningen.

Duval a Porsche-kanyaroknál esett nagyot a szerda délutáni gyakorláson: az incidens a televíziós közvetítésben nem került képernyőre, de helyszíni jelentések – és egy francia fotós képei - szerint az R18 e-tron quattro a levegőbe emelkedett, és a kerítésnek is nekicsapódott. A versenygépből gyakorlatilag semmi nem maradt.

Audi R18 e-tron quattro - amikor még nem volt gond...
Audi Motorsport

A 31 esztendős francia versenyzőt a helyszínről mentővel szállították el, állapotáról sokáig semmit nem lehetett tudni. Végül az Audi csapatfőnök, Dr. Wolfgang Ullrich szólalt meg, ám a szakvezető is meglehetősen szűkszavú volt: „Tudtam beszélni vele, most az a legfontosabb, hogy tudatánál van. Állapota kielégítő” – fogalmazott Duval felettese.

Késő este az Audi a Twitteren közölte, hogy két nagyobb horzsoláson kívül Duvalnak nem esett baja, a csapat pedig mindent megtesz annak érdekében, hogy a csütörtöki időmérőkre versenykész állapotba hozza a rommá tört R18 e-tron quattrót.

A pilóta egyébként a hatodik Le Mans-i összecsapására készül és az első győzelmét tavaly arató francia– akárcsak 2013-ban – idén is a viadal királyának számító kilencszeres győztes Tom Kristensennel, valamint a duóhoz a visszavonult Allan McNish helyén csatlakozó Lucas di Grassival alkotja a négykarikás márka 1-es rajtszámú egységét.

Loic Duval Le Mans-ban
Facebook

Duval balesetén túl kedvezőtlen fejlemény volt az Audi számára, hogy a megbízhatósági-vb (WEC) idei szezonjának első két fordulóját megnyerő Toyota Le Mans-ban is jobban indított: a japánok 8-as rajtszámú TS040 Hybrid típusjelű versenygépével Sebastien Buemi repesztette a legjobb időt. A korábbi Forma-1-es pilóta 3:23,652-es körrel végzett az eredménylista élén, maga mögé utasítva a 2-es rajtszámú Audit, amellyel André Lotterer 3:23,976-os időt ért el.

A 3. pozícióban záró Toyota Alex Wurz-cal a volán mögött már nem tudott 3:24 alá menni, míg a balesetet szenvedő Duval eredményével az 1-es rajtszámú Audi a 4. helyen zárt, maga mögé utasítva a négykarikások 3-as rajtszámú egységét, amelynek legjobbját Filipe Albuquerque  repesztette. Az LMP1-es versengésbe idén visszatérő Porsche  919 Hybridjei a 6-7 helyeken végeztek, ráadásul a gyorsabb, 20-as rajtszámú autó – amelynek kötelékében Mark Webber is versenyez – hátránya több mint 1,7 másodperc volt a 3-as Audihoz képest.

Toyota TS040 Hybrid: az első edzlés legjobbja
Toyota Motorsport

A Duval-eset után is több ízben félbeszakított gyakorláson az LMP2-es kategória legjobb eredményét az Oak Racing Morgan-Nissanja értel, az ifjú titánok triójából Mark Shulzhitskiy ült a volán mögött a legjobb körben. Némi meglepetésre a GT-kategóriában egy amatőr besorolású Aston Martin-egység érte el a legjobb időt David Heinemeir Hanson révén, akit a profik legjobbja, az AF Corse Ferrari 458 Italiája követett az eredménylistán azzal a körrel, amelyet Gianmaria Bruni futott.

Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.