Nincs kiszámíthatatlanabb autóverseny a Le Mans-i 24 órás viadalnál – mondta a hvg.hu-nak a korábbi Forma-1-es pilóta, a Toyota 8-as rajtszámú egységének versenyzője, aki még nem nyert klasszikus megbízhatósági futamon, de tudja, hogy mi kell az ottani sikerhez.
Egy Toyota-hibrid, az Alex Wurz, Kazuki Nakajima és Stephane Sarrazin alkotta trió 7-es rajtszámú versenygépe szerezte meg a pole pozíciót a hétvégén esedékes Le Mans-i 24 órás viadalra. A japán csapat triója mögött egy Porsche végzett, míg az évek óta domináló Audi legjobb egysége csak a 4. helyen zárt.
Loic Duval beszélt az Audi csapatfőnökével, Dr. Wolfgang Ullrich-kal és állapota a csapat tájékoztatása szerint ’kielégítő’ azután, hogy a Le Mans-i 24 órás futam első szabadedzésén hatalmasat bukott az Audi R18 e-tron quattróval. A négykarikások ráadásul lemaradtak az elsőségről az első tréningen.
Vitathatatlan, hogy a pályaversenyzés világában nincs grandiózusabb esemény a Le Mans-i 24 órás viadalnál, így nem csoda, hogy a megbízhatósági-vb (WEC) keretein belül bonyolított összecsapásnak már az adminisztratív- és technikai gépátvétele is komoly látványosság. A múlt pénteken és szombaton bonyolított ellenőrzés idén is igazi karnevál-hangulatban zajlott, a rajongók testközelből szemlélhették a 2000 óta mindössze két ízben betliző Audi R18 e-tron quattróját, a WEC-szezont két győzelemmel indító, így az idei 24 órás előtt fő esélyesnek tartott Toyota TS040 Hybridjét, valamint a műfaj csúcskategóriájába, az LMP1-es géposztályba hosszas távollét után visszatérő, a múltban sokáig egyeduralkodónak számító Porsche 919 Hybridjét.
Az Audi, valamint a hosszú távú versenyzés elitkategóriájába idén visszatérő Porsche után a harmadik nagyágyú, a Toyota is bemutatta új csúcsalkotását, a TS040 Hybrid típusjelű konstrukciót, amelyet a Le Mans-i 24 órás futamon, valamint a megbízhatósági világbajnokságon (WEC) küldenek csatába.