Egy Toyota-hibrid, az Alex Wurz, Kazuki Nakajima és Stephane Sarrazin alkotta trió 7-es rajtszámú versenygépe szerezte meg a pole pozíciót a hétvégén esedékes Le Mans-i 24 órás viadalra. A japán csapat triója mögött egy Porsche végzett, míg az évek óta domináló Audi legjobb egysége csak a 4. helyen zárt.
Le Mans-ban az előírásoknak megfelelően három kvalifikációs edzést tartottak: az elsőt szerda este a futották, a másik kettőt pedig csütörtök délután és este. A balesetekkel és piros zászlós megszakításokkal gazdagon tarkított időmérések után a Toyota a 7-es rajtszámú autójáé a pole pozíció, így a japán márka rátett egy lapáttal azokra a jóslatokra, amelyek szerint a megbízhatósági-vb (WEC) idei első két futamának megnyerése után jó esélyekkel támadnak Le Mans-ban is.
A 7-es rajtszámú TS040 Hybriddel a korábbi Forma–1-es pilóta, Kazuki Nakajima repesztette a legjobb kört, a japán a harmadik edzés korai szakaszában teljesítette 3:21,789-es körét a több mint 13 kilométer hosszú pályán. A Toyota mögött a hosszas távollét után az LMP1-es csúcs-géposztályba frissen visszatérő Porsche 14-es rajtszámú 919 Hybridje végzett: a 3:22,146-os kört Romain Dumas autózta, aki Neel Janival és Marc Liebbel együtt alkotja az autó legénységét.
A Toyota 8-as rajtszámú egysége végzett a 3. helyen, az Anthony Davidson, Nicolas Lapierre és Sebastien Buem alkotta egység tagjai közül az utóbbi autózta az előkelő rajtpozíciót érő kört. Őket a hosszú évek óta domináns Audi legjobb egysége követte: Filipe Albuquerque, Marco Bonanomi és Oliver Jarvis a 20-as rajtszámú Porsche, a szerda esti edzést az élen záró, ám azóta számottevő előrelépést nem produkáló triója előtt zárt. A porschésok egységét a kört autózó Brendon Hartley, Mark Webber és Timo Bernhard alkotja.
A rajtsor két Audival folytatódik majd a mezőny elén: a Marcek Fässler, André Lotterer és Benoit Treluyer triót a Tom Kristensen, Lucas di Grassi és a Loic Duval helyére beugró Marc Gené követte az 1-es rajtszámú e-tron quattróval, amelyet péntek reggelre újjáépítettek, de az utolsó időmérőn is tört, mivel Di Grassi ütközött egy LMP2-es versenyautóval.