Az Audi, valamint a hosszú távú versenyzés elitkategóriájába idén visszatérő Porsche után a harmadik nagyágyú, a Toyota is bemutatta új csúcsalkotását, a TS040 Hybrid típusjelű konstrukciót, amelyet a Le Mans-i 24 órás futamon, valamint a megbízhatósági világbajnokságon (WEC) küldenek csatába.
A japánok új alkotása 986 lóerős teljesítményre képes: ebből 513 lóerőt a 3,7 literes benzinmotor biztosít, míg 473 lóerőről a négy keréknél dolgozó hibrid rendszer gondoskodik. Fontos információ az új Toyotával kapcsolatban az is, hogy a Kölnben székelő alakulat az új szabályok adta kereteken belül a körönkénti 2, 4, 6 vagy 8 megajoule-os hibrid teljesítmény közül a 6 megajoule-t választották.
Viszonyításként érdemes megjegyezni, hogy a Porsche a maximális 8, míg az Audi a 2 megajoule-os teljesítményre voksolt. Minél kisebb a teljesítmény, a rendszer súlya annál kisebb, ami előnyt jelent a súlyelosztással kapcsolatban, ráadásul a hibrid teljesítmény mértéke hatással van az üzemanyag-fogyasztásra is. Akárcsak a Forma-1-ben, a Le Mans-i 24 óráson is korlátozzák a felhasználható üzemanyag mennyiségét: ennek mértékét a hibrid rendszer teljesítménye határozza meg, s amennyiben az átfolyásmérő azt észleli, hogy három egymást követő versenykörben az átlagfogyasztás meghaladja a limitet, a sportfelügyelők büntetéseket szabnak majd ki.
„A TS030 Hybriddel kapcsolatban szerzett tapasztalatok már hasznosítva vannak a Toyota közúti hibridjeiben és a megbízhatósági világbajnokság továbbra is arra összpontosít, hogy a technológiai fejlesztések még inkább átvihetőek legyenek a versenypályáról a közútra. A Toyota egyébként a Prius 1997-es bemutatkozása óta több mint 6 millió hibrid közúti autót adott el” – jegyezte meg büszkén a japánok kommünikéje.
A január vége óta tesztelt TS040-ből két példányt állít csatasorba a Toyota: a 7-es rajtszámú versenygépen Alex Wurz, Stéphane Sarrazin és Kazuki Nakajima osztozkodhat, míg a 8-as rajtszámú autó legénységét Anthony Davidson, Nicolas Lapierre és Sébastien Buemi alkotja.
A dél-franciaországi Le Castellet-ben található Paul Ricard versenypályán tartott csütörtöki prezentáció után az autót két napon át tesztelik, de a különítmény tervez még egy plusz gyakorlást az április 20-án esedékes WEC-évadnyitóig, a Silverstone-ban tartandó 6 órás viadalig.