Borzasztó ronda, de pokoli gyors ez az Audi – videó
A napokban lefilmezték a németek új versenyautóját.
A napokban lefilmezték a németek új versenyautóját.
Bár jelentősen átdolgozták az Audi Le Mans-i versenygépét, az új R18-ban továbbra is a 4.0 literes V6-os TDI és egy elektromotor párosa szolgáltatja majd a teljesítményt.
Pontban 15 órakor elrajtolt a 83. Le Mans-i 24 órás futam, amelynek első nagyobb balesetére a harmadik óra végéig kellett várni. Az eset főszereplője az élen álló 8-as rajtszámú Audi volt, amelynek volánja mögött Loic Duval ült.
Az R18 e-tron quattrót jelentősen átdolgozták az ingolstadti mérnökök az idei szezonra, többek közt finomítottak a külsején, növelték az elektromotor teljesítményét és csökkentették a turbódízelmotor fogyasztását.
Fordulatokban és drámákban gazdag futam volt a 2014-es Le Mans-i 24 órás viadal, a megbízhatósági autóversenyzés csúcsderbije, ahol sokáig úgy tűnt, hogy a nagy riválisok megdönthetik az Audi egyeduralmát, ez azonban nem sikerült. A győzelmet az utóbbi négy évben harmadszor diadalmaskodó Marcel Fässler, André Lotterer és Benoit Treluyer triója szerezte meg egy másik másik négykarikás egység előtt.
Nem vehet részt a Le Mans-i 24 órás futamon az Audi 1-es rajtszámú egységének pilótája, Loic Duval, aki a csütörtöki szabadedzésen szenvedett horrorbalesetet.
Loic Duval beszélt az Audi csapatfőnökével, Dr. Wolfgang Ullrich-kal és állapota a csapat tájékoztatása szerint ’kielégítő’ azután, hogy a Le Mans-i 24 órás futam első szabadedzésén hatalmasat bukott az Audi R18 e-tron quattróval. A négykarikások ráadásul lemaradtak az elsőségről az első tréningen.
Sokkoló balesettel indult a ráhangolódás a hétvégén esedékes Le Mans-i 24 órás összecsapásra: a szerda délutáni első szabadedzésen az Audi 1-es rajtszámú, címvédő versenygépe Loic Duvallal a volán mögött akkorát bukott, hogy az autó szinte teljesen megsemmisült.
Vitathatatlan, hogy a pályaversenyzés világában nincs grandiózusabb esemény a Le Mans-i 24 órás viadalnál, így nem csoda, hogy a megbízhatósági-vb (WEC) keretein belül bonyolított összecsapásnak már az adminisztratív- és technikai gépátvétele is komoly látványosság. A múlt pénteken és szombaton bonyolított ellenőrzés idén is igazi karnevál-hangulatban zajlott, a rajongók testközelből szemlélhették a 2000 óta mindössze két ízben betliző Audi R18 e-tron quattróját, a WEC-szezont két győzelemmel indító, így az idei 24 órás előtt fő esélyesnek tartott Toyota TS040 Hybridjét, valamint a műfaj csúcskategóriájába, az LMP1-es géposztályba hosszas távollét után visszatérő, a múltban sokáig egyeduralkodónak számító Porsche 919 Hybridjét.
Tavaly decemberben egy fotót már mutatott idei Le Mans-i versenygépéről, az R18 e-tron quattro fantázianevű turbódízel hibridről az Audi, kedden pedig hivatalosan is lehullt a lepel a négykarikás rakétáról. A helyszín a legendás 24 órás összecsapásnak otthont adó franciaországi város volt, de nem a versenypálya.
Közreadta az első fotót a 2014-es Le Mans-i 24 órás futamon, valamint a World Endurance Championship (WEC) szériában induló új LMP1-es rakétájáról az Audi. A tesztek már elkezdődtek, míg a versenygép hivatalos prezentációjára december 18-án kerül sor Ingolstadtban.