Autó hvg.hu 2015. március. 23. 11:15

Íme, az Audi új Le Mans-i csodafegyvere

Az R18 e-tron quattrót jelentősen átdolgozták az ingolstadti mérnökök az idei szezonra, többek közt finomítottak a külsején, növelték az elektromotor teljesítményét és csökkentették a turbódízelmotor fogyasztását.

Ha megnézzük a Le Mans-i 24-órás verseny győzteseinek listáját, láthatjuk, hogy az utóbbi években az Audi kibérelte magának a dobogó legfelső fokát. Ez tavaly is így volt, viszont az ingolstadtiak dominanciáját megtörte a Toyota, ugyanis a hosszú távú (FIA WEC) versenysorozat összesített pontversenyében már a japánok végeztek az élen. Idén ráadásul még szorosabb küzdelemre számíthatunk, hiszen a Porsche is komolyabb technikával és még nagyobb tapasztalattal érkezik, vagyis az Audi előtt rendesen fel van adva a lecke, ha nem akarnak eltűnni a mezőnyben.

Audi R18 e-tron quattro
Audi


Az ingolstadtiakat persze nem kell félteni, hiszen a szükséges mérnöki tudás és versenytapasztalat birtokában idén is bajnoki esélyesként tekinthetünk rájuk, főleg azután, hogy a napokban leleplezték a 2015-ös szezonra jelentősen átdolgozott R18 e-tron quattrót. A dízel-hibrid versenyautó egyik legfontosabb újdonság a tavalyi géphez képest a jelentősen átdolgozott, ezáltal még áramvonalasabb és aerodinamikailag fejlettebb karosszéria. A fejlődés az autó front részén a leglátványosabb, hiszen nagyobb légbeömlőkön érkezik a levegő a fékekhez, átdolgozták az első kerékíveket, új burák alatt lapulnak a mátrix-LED-es és lézeres fényszórók, valamint lecserélték az első szárnyat is. Hátrébb haladva változott a motortér burkolata is, viszont a szénszálas monocoque vázszerkezetet meghagyták a tavalyi modellből.

Audi R18 e-tron quattro
Audi


A mindössze 870 kilogrammos versenyautóban a jól bevált 4.0 literes V6-os turbódízel erőforrás szolgáltatja a teljesítmény nagyobbik hányadát, szám szerint 558 lóerőt, míg a jelentősen továbbfejlesztett elektromotor 272 paripával járul hozzá az összteljesítményhez. Az energiatároló rendszer 17 százalékkal több fékezés közben keletkező energiát képes elraktározni, míg az egyre szigorodó FIA szabályoknak megfelelően a dízelmotor fogyasztása körönként 2,5 százalékkal csökkent a tavalyi konfigurációhoz képest. A megbízhatóságra is ügyelniük kellett a németeknek, hiszen mindössze öt motort használhatnak el a szezonban.

Audi R18 e-tron quattro
Audi

Látható, hogy a négykarikások minden eddiginél hatékonyabb versenyautót alkottak, kérdés hogy ez mire lesz elég a Toyota és a Porsche ellen, illetve mennyire lopja majd el a show-t a Nissan trollkodásra szánt fronthajtású versenygépe.

Hirdetés