Bár jelentősen átdolgozták az Audi Le Mans-i versenygépét, az új R18-ban továbbra is a 4.0 literes V6-os TDI és egy elektromotor párosa szolgáltatja majd a teljesítményt.
Az Audi Sport a hétvége folyamán lerántotta a leplet 2016-os R18-as versenyautóról, amellyel a Le Mans-i 24-órás futamot is magába foglaló FIA WEC megbízhatósági versenysorozatban fognak rajthoz állni a következő szezonban. Az űrhajó kinézetű versenygép teljesítményéről továbbra is a dízel-hibrid hajtáslánc gondoskodik, melynek legfontosabb eleme a 4.0 literes V6-os TDI erőforrás, valamint az elektromotor kettőse.
A rendszer összteljesítményéről egyelőre nem árulták el konkrét számadatokat, azt viszont igen, hogy a tavalyi lendkerekes energiatároló rendszer helyett az új versenyautóban immáron nagyteljesítményű lítium-ion akkumulátort használnak az energia tárolására. További fontos és szemmel látható újítás, hogy az R18 orrát jelentősen átdolgozták az aerodinamikai fejlődés jegyében, amitől szebb ugyan nem lett, de hatékonyabb biztosan.
Dr. Wolfgang Ullrich, az Audi motorsport részlegének vezetője az új R18-cal kapcsolatban fontosnak tartotta azt is kiemelni, hogy az Audi továbbra is kitart a TDI motor mellett a versenysport ezen szakágában, jövőre pedig a Porsche gyári csapatával egyetemben csak két autót indítanak a költséghatékonyság érdekében.
Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.