Autó hvg.hu 2013. május. 15. 17:30

Így nyúzza Loeb a 875 lóerős Peugeot-t - videó

Sebastien Loeb gőzerővel hangol a legendás Pikes Peak hegyiversenyre, ahol idén első ízben vesz részt: a Peugeot nem titkolja, hogy győzelmet várnak a kilencszeres ralivilágbajnok franciától, aki a napokban már élesben is teszteli a viadalra készített 875 lóerős betontorpedót.

Múlt hétvégén még Barcelonában száguldott a Porsche Szuperkupában, hétfőn pedig már a Pikes Peak hegyiversenyre készített Peugeot-t tesztelte a kilencszeres ralivilágbajnok Sebastien Loeb. A gall fenomén és a 208 T16 típusjelű versenygép tréningjét az extremerallye.com internetes oldalnak sikerült lencsevégre kapnia.

Az már április végén, az első képek alapján kiderült, hogy a megmérettetésre szabott járgány külleme – amelynek megalkotásában szerepet vállalt egy magyar tervező, Bocsi Attila is - veszedelmes, s azóta a Peugeot már azt is nyilvánosságra hozta: az összkerekes, V6-os biturbó erőforrással hajtott autó súlya 875 kilogramm, így az erő-súly arány 1:1 lesz. Bár a fejlesztésre kevés idő jutott, A Peugeot-nál igyekeztek hasznosítani a korábban Le Mans-i 24 órást nyerő 908 HDi FAP típusjelű versenygépből nyert technológiát és főként aero-tekintetben számítanak lépéselőnyre a riválisokhoz – például a futam legendájának számító Nobuhiro ’Monster’ Tajimához – képest.

A 156 kanyarból álló, 20 kilométer hosszú coloradói pályán június 30-án csapnak össze a versenyzők. Loeb egyébként már megtalálta a következő kihívást is: a rali-vb-n idén már csak néhány futamon induló szupersztár augusztus végén elindul a ralikrossz Európa-bajnokság franciaországi futamán is.

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajtermékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egy évnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.