2010. július. 13. 07:31 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2010. július. 12. 20:56 Autó

Peugeot 207 SW Outdoor teszt: csak a hangja terepjárós

A kiskombik időszakát éljük, a gyártók szeretnének a lehető legkisebb helyre a legtöbb személyt és csomagot bepréselni.

A kiskombik időszakát éljük, a gyártók szeretnének a lehető legkisebb helyre a legtöbb személyt és csomagot bepréselni. A Peugeot élen jár ebben, már a 206-osnak is volt kombija. A maga nemében az egyik legpraktikusabb autó az SW, igaz van bőven konkurense.

Versenytársak

Modell

Motor/Teljesítmény

Csomagtartó

Listaár

Peugeot 207 SW Outdoor

1,6 HDi/110 LE

428 liter

5,19 millió Ft

Seat Ibiza ST

1,6 CR TDI/105 LE

430 liter

19 000 euró (Németországban)

Skoda Fabia Combi Scout

1,6 CR TDI/105 LE

505 liter

5,29 millió Ft

Renault Clio Grandtour 20th Anniversary

 

1,5 dCi/105 LE

403 liter

4,6 millió Ft

 

További képek a galériában. Kattintson a képre
am
Kár, hogy nincs hozzá összkerékhajtás, ahogy kinéz, elhisszük neki, hogy könnyű terepre alkalmas lehet. Hangos dízelmotorja is terepjárókra emlékeztet. A zajcsillapítás hiányáért kárpótol azonban a fogyasztás: a 400 kilométeres teszten a 207 SW átlagosan 6,1 liter gázolajat fogyasztott 100 kilométerenként. Nemcsak a motor hangos, hanem az autó menetzaja is. 100-120 fölött kifejezetten zavaró. A zenelejátszó hangerőgombjával azonban ez a probléma orvosolható. Nem ilyen egyszerű elhárítani azt a kedves üzenetet, ami az utolsóelőtti nap reggelén fogadott: depolution system foulty. A részecskeszűrőre gyanakodtam, ezért megkergettem a lóerőket az autópályán, hadd köhögje ki a lelkem a kormot. Sajnos nem segített a homeopátia, így valószínűleg már teljesen bekoszolódott a szűrő, 1900 kilométer volt már csak hátra a következő inspekcióig. A 110 lovas erőforrás egyébként kiválóan húz, nyomatékos, a legjobb motor, amit egy ilyen autóban el tudok képzelni.

 

Futóműve nem olyan puha, mint amit egy francia autótól várunk. A magasabb építés miatt lehet ez, az M0 új szakaszán úgy pattog, hogy kiesne a friss tömés a szánkból.

Eltekintve a cicomáktól nagyon jó kisautó az SW. Bár ez utóbbi jelzőt vissza kell, hogy vonjam, mert tágas és kényelmes. Családi autónak is ideális, főként kisgyerekes családoknak.

 

 

[[ Oldaltörés (Kiváló családi autó) ]]

 

 

A 207 SW-t tágas, világos beltere és praktikuma teszi különlegessé. Az autó szélvédőjének megnyújtásával kialakított 1,1 négyzetméteres panoráma-üvegtető rengeteg fényt biztosít az utastérben. Hátsója, modern lámpája és különleges felnyitható csomagtérablaka különbözteti meg az SW-t az 5 ajtós változattól.

 

am
A hátsó ülések 1/3–2/3 arányban osztottan vagy egyben is dönthetőek, az így kialakított teljesen egyenes felületű térben terjedelmes csomagok szállítása is egyszerűen megoldható.

 

A 207 SW 428 literes csomagterét 1433 literesre növelhetjük az ülések lehajtásával. A csomagtér felnyitható ablakának segítségével könnyen és gyorsan hozzáférhetünk a csomagtérhez, akár kellemetlen parkolási körülmények esetén is.

Hogy mitől különleges az Outdoor kivitel? Az alumínium tetősínek, a lökhárítón és az autó oldalán elhelyezett műanyag védőelemek az autó sportosságát és szabadidőjellegét hangsúlyozzák, a megemelt felfüggesztés és az alsó motorvédő lemez nehezebb terepen is védi az autót a sérülésektől.

A tesztautót minden hájjal megkenték, automatikus klíma, navigáció és bluetoothos telefonálás kényeztette utunkat, hiányzott a tempomat és a sebességváltó hatodik fokozata.

Biró Csongor

Műszaki adatok

 

Peugeot 207 SW Outdoor 1,6 HDi
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)1560
Környezetvédelmi besorolásEURO 5
Max. teljesítmény lóerő110 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm240-260 Nm 1750-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)2540
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4156 / 1720 / 1555
Csomagtér428-1433
Saját tömeg (kg)1431
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)188
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)10,9
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Város/Országút/Vegyes6,2/4,3/5,0
Tesztfogyasztás6,1
CO2 kibocsátás (g/km)130
ÁRA 5,19 millió forinttól

 

 

Hirdetés