Peugeot 207 RC teszt: Miss Fitnesz
Olyan, mint egy fitnesz verseny győztese: ízléses, finom nő, kisportolt testtel, aki megőrizte a nőiesség minden...
Olyan, mint egy fitnesz verseny győztese: ízléses, finom nő, kisportolt testtel, aki megőrizte a nőiesség minden báját. Izmai nem tolakodóak. A 207 RC 175 lóereje ellenére a kis Pözsó maradt női autó, nem egy sportautó érzetét kelti. Rossz úton emlegetjük a rugóutakat megrövidítő mérnökök felmenőit, a futómű ráz, pattog, túl kevés a csillapítás, a kormány kissé indirekt. Szépen morog a kipufogó, ám teljes hangerőn sem ordít – jelzi urbánus jellegét.
Ha nem téli gumikkal és nem jeges úton teszteltem volna, egészen másképp állnék hozzá. Sokkal inkább a nyers erő megtestesüléseként írnám le, semmint a városi furikázás izgalmas eszközeként. Szerencsére az élet adta, hogy belekóstolhattam az RC sötét oldalába is. Egyik este véletlenül letolt az útról egy porschés haverom, aki kezdetben nem tudta, hogy velem akadt össze. Brutális hangú cut-out technikával felpiszkált 911-esével hagyott le.
A nagy havazás előtti este volt, az út száraz. Vonatozni kezdtünk, igazi Need for Speed hangulatban süvítettünk, én csak a vörösben izzó Porsche hátsóját figyeltem és hagytam, hogy a mennydörgés átjárja a tudatomat. A kis Peugeot sokáig bírta a tempót, kellett néhány perc, hogy kitisztuljon az agyam, és elengedjem a gázpedált. A hangorkánban a Peugeot és a Porsche kórusban egyesült, egy pillanatra azt hittem, a Supercupban versenyzem, halálos iramban.
Orra és hátsó lámpája új
A ráncfelvarrott 207 minden dicséretet megérdemel, ami a külcsínt illeti. A beltér maradt a régi, a sportülések marasztalóak, a hátsó sorban két ülés áll rendelkezésre. Kényelmesek, ám a lábtérrel a 170 centi felettiek hadilábon állnak. A csomagtartó kisautós, de legalább van, a hátsó ülések előre dönthetők.
Az egyenes háttartást biztosító sportos ülések fehér öltésekkel díszített Alcantara borításúak, csakúgy, mint az ajtóbelsők. A sportos hatást fokozza a műszerfali órák krómozott kerete, valamint az alumínium pedálsor.
A 207 RC turbófeltöltős motorja közvetlen befecskendezéses, a BMW-PSA együttműködés közös terméke. Overboost funkcióval rendelkezik, a töltőnyomás átmeneti növelésével még nagyobb nyomatékot biztosít. Twin scroll technológiája csökkenti a turbó reakcióidejét, ezáltal megszünteti a turbólyukat.
A Peugeot 207 RC csak februárig rendelhető, valószínűleg átadja a stafétát az egy fokozattal komolyabb sport oroszlánnak, az RCZ-nek. Az izmos motor mellett az RC csomag főbb elemei: 17 hüvelykes Melbourne könnyűfém keréktárcsa, bőrbevonatú sportkormány és váltógomb, ESP + SSP + kipörgésgátló, függönylégzsákok, elektrokróm belső tükör, esőérzékelős ablaktörlő, kétzónás automatikus klímaberendezés, oldallégzsákok, hűtött kesztyűtartó, kanyarfényszóró, automatikusan behajtódó tükrök, tolatóradar. Mindez 5,61 millió forintért.
A hatszáz kilométeres tesztelés során 8,2 literes átlagfogyasztást mértünk 100 kilométerenként. Nem sok, bár hozzá kell tenni, hogy a 175 paciból 100-at rendszeresen a garázsban hagytunk, a téli időjárás nem kedvezett a ménes futtatásának. Ha szeretjük hallatni a hangját, könnyedén 10 liter fölé szalad az átlagfogyasztás.
Biró Csongor
Peugeot 207 RC | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1589 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 5 |
Max. teljesítmény lóerő | 175 lóerő 6000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 240 Nm 1600-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2540 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4030 / 1720 / 1502 |
Csomagtér | 267 |
Saját tömeg (kg) | 1325 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 220 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 7,1 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Város/Országút/Vegyes | 9,9/5,7/7,2 |
Tesztfogyasztás | 8,2 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 171 |
ÁRA | 5,61 millió Ft |