Peugeot 3008 próba: keverék, de nem korcs
Összkerékhajtással nem számoltak a Peugeot-nál, a poén kedvéért...
Összkerékhajtással nem számoltak a Peugeot-nál, a poén kedvéért 25 ezer forintért felszerelhetjük az ál-SUV-t grip controllal. Ez a forgókapcsolós szerkezet a széria menetstabilizáló (ESP) speciális vezérlésével csökkenti a megcsúszás esélyét havas, sáros, vagy homokos talajon.
Nem sikerült szépre a 3008, egy kolléga szerint olyan az orra, mintha ráragadt volna egy kockás füzet lapja. Hosszabb, mint egy 308, de rövidebb, mint egy 308 SW, nem olyan magas mint a 4007 vagy a 807, de sofőr mégis érzi, hogy dominál az úton. Főleg, ha a 150 lovas 1,6-os turbó volánjánál ül. Ezzel a motorral padlóig leültetett ülésekkel sportautós a fíling, a magas középkonzol MX-5 hatást kelt, a panorámatető sajnos nem nyitható. A BMW-vel közös turbómotor könnyedén gyorsítja a másfél tonnás egyterűt, a szűk kanyarok, a hukkanók egyenesen élvezettel fogyaszthatók. Ezzel összehasonlítva a 110 lovas 1,6 literes alapdízel lomhának tűnik, turbólyuka gyakran előtűnik, cserében takarékos. Autópályán nem érezni a két motor között a különbséget, száguldozni a dízellel is lehet.
Az erősebb motorokkal felszerelt 3008-as futóműve csökkenti a karosszéria dőlését a kanyarokban, ennek ellenére nem voltunk elégedettek az eredménnyel. A 3008 nem elég lágy, rossz úton, kátyúkban ráz és csattog, igaz a tesztelt autókon 18-as kerekeken peres gumik feszültek. Az autó feszes kis váltójáról ódákat lehetne írni, ez a legjobb francia váltó, amit eddig Peugeot-ba beszereltek. Ennél jobb csak a 4007-esben van, de az köztudottan japán szerkezet.
A 3008-as egyik nagy erőssége a hatalmas belmagasság és a hátsó helykínálat, a másik a variálható csomagtér, továbbá a fényűző, presztízsemelő felszereltség.
A 432 literes csomagtér padlója 3 szintes, a csomagtartó ajtaja két részletben nyitható, külső nyúlványa 200 kiló terhet elbír. Számos tárolóhely áll a rendelkezésünkre, a nagyméretű középkonzol rekesze mellett a kormány alatt is van kesztyűtartó. A teljesen sík hátsó padlóba csempészrekeszt is elrejtettek.
A biztonsági felszerelések közül kiemelkedő jelentőségű az ebben a kategóriában szokatlan head up display. A műszerfal tetejéből előbukkanó polikarbonát lapocskára vetíti a fedélzeti számítógép az aktuális sebességet, a tempomat beállításait és a követési távolságra figyelmeztető jelzést. Ez utóbbit előre beállíthatjuk vezetési stílusunknak megfelelően, az értékeket másodpercben látjuk folyamatosan. Ha a radar szerint túlságosan megközelítettük az előttünk haladót, figyelmeztető háromszög villan fel. A rendszer nem avatkozik be, nem ACC (távolságtartó tempomat), viszont megtanít arra, hogy ne másszunk rá az előttünk haladóra. Az ideális követési távolság 2 másodperc, a sportosabb stílushoz ennek fele dukál. Ezeknek a rendszereknek látványos kapcsolósort alakítottak ki a középkonzol tetején. A kétzónás klíma újdonsága, hogy levegőminőség-érzékelővel látták el, a füstöt, vagy a bántó szagokat nem engedi be.
A hat légzsák, ESP, mp3-as zenelejátszó mellett az elektronikus kézifék és a dombsegéd is alapfelszerelés.
A benzines motorkínálat alapja a 120 lovas 1,6 VTi (akciós bevezető ára 4,79 millió forint), az erősebb, 150 lovas benzines 6,04 millióért lehet a mienk, a legolcsóbb dízel 5,68 millióba, a 150 lovas kétliteres öngyulladós 6,76 millióba a legerősebb, 163 lovas változat pedig csak novembertől, 7,6 millióért vihető haza gazdag, Premium Pack felszereltséggel.
2011-től 200 lovas dízel-hibrid változatban is kapható lesz a 3008, idén ősszel érkezik a hétüléses testvér, a Peugeot 5008.
B. Cs.
Peugeot 3008 1,6 THP/ 1,6 HDi | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1598/1560 |
Környezetvédelmi besorolás | Euro 5/ Euro 4 |
Max. teljesítmény lóerő/kW | 150/5800-es fordulaton 110/4000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 240/1400-as fordulaton 240-260/1750-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2613 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4365/1837/1639 |
Csomagtér | 432-1241 liter |
Saját tömeg (kg) | 1459/1425 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 201/180 |
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h | 8,9/12,2 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Városi | 10,6/6,5 |
Országúti | 5,6/4,4 |
Vegyes | 7,4/5,1 |
Tesztfogyasztás | n. a. |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 176/137 |
ALAPÁRA | 6,04 milló forint/ 5,68 millió forint |