Peugeot 4007: tetszik a népnek
Bámulták, de úgy, ahogy egy Peugeot-t soha nem bámulnának meg.
Bámulták, de úgy, ahogy egy Peugeot-t soha nem bámulnának meg. Pedig nem is volt kabrió, színe sem volt feltűnő, mégis csodálták. A tervezők csak tudnak valamit: hatalmas ámbrás hűtőmaszk, versenyautós domborulatok a motorfedélen, elegáns macskaszemek és hangsúlyos logó, szép felnik és bőségesen krómozott hátsó.
A Rockford Fosgate hangrendszer szépen szól, mélyláda is fokozza az élményeket. A szórakoztató rendszer érintőképes képernyője meglepetésekkel is szolgál: tolatókamera segíti a parkolást, grafikonokat készít az elmúlt három óra fogyasztásáról, útviszonyairól, hőmérsékleti ingadozásairól. A navigáció is érintőképernyős, merevlemezére temérdek zenét tölthetünk. Mindent tud (van naptár funkciója, jegyzetelhetünk) egy kivételével: Bluetooth-kapcsolatra képtelen. Ez fájó pont.
A dizájn, a technika és az autó minősége nincs összhangban a beltér hangulatával. Bezzeg itt sajnáljuk a Peugeot-közreműködés hiányát. Hol vannak a finoman ráncolt bőrök, hol a puha bársonyszerű kárpit, a fények eleganciája? Igaz, ez csak engem zavart. Bárki, aki érdeklődött elismeréssel méltatta a belső dizájnt is. Lehet, hogy csak túl szigorú és elkényeztetett vagyok? A kopogós műanyagokat tényleg nem szeretem.
A váltó mesteri, pontos és vajpuha. Természetes, hisz gyémántos, azaz Mitsubishi-termék, mint az egész autó. Csak a motor Peugeot. És milyen jó, hogy nem recsegős VW-dízel, mint az Outlanderben. A 2,2-es HDi erős, nyomatékos, hangos és jó étvággyal bír, a hatszáz kilométeres tesztút során 8,9 literes átlaggal számoltunk. 1,75 tonnás, 160 lovas autótól végül is nem rossz.
Összkerékhajtása kapcsolható, zárható, alapesetben csak az első kerekek húznak. Terepen is kipróbáltuk, bár a Féline felszereltség 18 hüvelykes kerekein feszülő peres gumik nem ilyen felhasználásra valók. Dagonyában, mezőn és poros földúton, laza homokon is levizsgáztattuk. Hiába, a Mitsubishinek van azért offroad tapasztalata. A 4007 problémás pontja a hátsó terepszög, a kipufogó hamar leér. Rossz gödrös úton élmény vele haladni, míg mások lassítanak és kerülgetnek, addig mi az egyenesen át elv mentén közlekedünk. Erdőben bajos közlekedni, az autó túl szép ahhoz, hogy összekarcoljuk.
Hatalmas a belső tér, fejedelmi a helykínálat elöl és hátul is. A csomagtér padlójából két szükségülést is kivarázsolhatunk, bár piktogramok jelzik, el lehet babrálni a hókuszpókusszal. Ha ügyesek vagyunk sérülés nélkül megússzuk a műveletet. Csak elsőre nehéz, utána rutinmunka. A középső sor ülései elektromosan összecsuklanak, háttámlájuk fokozatosan i dönthető, az egész ülés is kivehető. Ha ezt megtesszük, teherautónyi (1686 literes) teret kapunk, a pakolást segíti, hogy a csomagtartó ajtaja kettős osztású, az alsó perem is külön lenyitható, 100 kilós teherbírással.
Pohártartónk van bőven, a kesztyűtartó is méretes, az ülések háttámlájában zseb van, kellemetlen, hogy a kormány csak magasságában állítható. A hat légzsák, a tempomat, a négy elektromos ablakemelő, az automatikus klímaberendezés, a ködfényszóró és az ESP alapáras. A Feline felszereltséggel hatlemezes CD-tár, 18-as felnik, bőr, elektromosan állítható vezetőülés, fűthető első ülések, tolatóradar, sötétített hátsó üvegek és xenonfény jár együtt. A Rockford Fosgate audiorendszer, 650 wattos erősítővel, 9 hangszóróval, navigációval és tolatókamerával 820 ezer forintos felár, 180 ezerbe kerül az elektromos tolótető, így a tesztautó ára 11 millió forint körüli. Prémium alapfelszereltséggel 8,89 millióért vehetünk 4007-est.
B. Cs.
Műszaki adatok
Peugeot 4007 2,2 HDi Féline | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 2179 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 160 lóerős 4000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 380 Nm 2000-es fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2670 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4635/1805/1713 |
Csomagtér | 441-1686 liter |
Saját tömeg (kg) | 1750 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 200 |
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h | 9,9 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Városi | 9,5 |
Országúti | 5,9 |
Vegyes | 7,2 |
Tesztfogyasztás | 8,9 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 191 |
ÁRA | A tesztelt autó alapára 9,79 millió Ft. |