Peugeot 407 teszt: jó mérték/érték arány
Hiába szép, látványos, hasznos és drága autó a 407 SW...
Hiába szép, látványos, hasznos és drága autó a 407 SW csúcsváltozata, a többi autós átnéz rajta, letolnak, ledudálnak, befékeznek, bevágnak elénk, nem tisztelnek. Ez volt az egyhetes tesztelés legszomorúbb tapasztalata.
A 407 SW hatalmas panoráma-üvegteteje az utastér világossága mellett az utasok nyitottságát is kifejezheti, jómagam csak a teszt utolsó napjain oldódtam fel annyira, hogy megszüntessem az árnyékolást. Nagy kár, hogy nem nyitható a tető. Ha választanom kellene, a fény helyett a levegőre, a hűs szellőre szavaznék.
A tavaly kisebb ráncfelvarráson esett át a Peugeot 407, bár ez a laikusoknak nem tűnik fel. A beltérben sem esett sok változás, megújult a navigációs rendszer, nőtt az első ülések ülőfelülete. Tesztautómat elektromos első ülésekkel szerelték, az anyósülés különlegessége, hogy asztalkaként előredönthető. A nem túl diszkrét fa- és a fényes lakkfekete műanyagbetétek ellenére kellemes a beltér, jó elhelyezkedni benne elöl és hátul egyaránt. A kombi 407 a hátsó utasokkal is nagylelkű.
A 407 SW csomagtere a hátsó üléspad ledöntésével akár 1365 literesre növelhető, hátránya, hogy nem teljesen sík a padló, a csomagtartó nyílása pedig szűk, nagyobb tárgyak bepakolása nem könnyű. Egy 24-es gyerekbringát is alig sikerült bepréselni úgy, hogy hátul egy személy elférjen mellette.
A kombi Peugeot legnagyobb vívmánya a felnyitható hátsó ablak, amelynek akkor vesszük hasznát, ha túl közel parkoltunk egy másik autóhoz, ha alacsony a garázs mennyezete, vagy csak egy labdát, vagy egy szvettert akarunk bedobni a kocsiba. A csomagtartó ajtaja nehéz, főleg lecsukni szenvedés.
Az RT5 navigációs rendszer beépített merevlemezzel, zenelejátszó funkcióval és beépített mobiltelefonnal rendelkezik. SIM-kártya dugdosás helyett egyszerűbb Bluetooth útján telefonálni, a kapcsolódás egyszerű. Ugyanilyen jó tapasztalat jellemezte az USB-csatolót, amint rádugtam a pendrive-ot, azonnal szólt róla a zene. Tíz egymástól függetlenül vezérelt, az utastér nyolc pontján elhelyezett JBL-hangszóró, 240 wattos teljesítmény és beépített mélysugárzó felel a jó hangulatért.
A kétzónás klímaberendezésben a pollen és a por szűréséről aktív szenes szűrő gondoskodik. A középkonzol gombtengerében el lehet veszni, nem ergonomikus a kialakítása. Egész pontosan 61 gomb boldogít a középkonzolon. Szerencsére a kormány alatti kapcsolókkal is lehet irányítani a zenelejátszót és a sebességtartó automatikát. A jobb oldali ablakemelő kapcsolója nincs jó helyen, jobban jár az anyósülésben ülő, ha a vezetőt kéri meg, hogy húzza le az ablakát, messze, apróbb termetűeknek elérhetetlen helyen van.
Az első és hátsó lökhárítóba épített ultrahangos érzékelők jelzése a hanghatás mellett a nagyméretű kijelzőn grafikusan is megjelenik. Parkolni ennek ellenére nehéz a nagy kombival. Az oldalsó visszapillantók bántóan kicsik, még a 107-esben is szégyent vallanánk vele. A suta fordulókör tetézi a bajt, a Peugeot 407 SW-vel városban manőverezni, forgolódni emberes feladat. A keréknyomás-ellenőrző rendszer rögtön jelez, amint csökkenő nyomást érzékel, a tesztautóban is megtette, bár látszólag nem volt lapos a kerék. A műszerórák szépek, a motorolaj hőmérsékletét is jelzi az egyik.
A 170 lóerős részecskeszűrős biturbó dízelmotor hatsebességes váltó révén adja le izmos nyomatékát, nem szaggatja az aszfaltot, de autópályán nagy sebességgel is utazhatunk hosszú kilométereken át. Szlalomozásra nem alkalmas, egy-egy lendületes előzésnél is kiderül, hogy nincs benne versenyszellem, pedig erő szorult belé elég. Könnyedén előz, de a visszaérkezéskor, nagy sebességnél érződik a kormányzás pontatlansága. Nyomatékos és halk az erőforrás, szebben szól, mint a hasonló hengerűrtartalmú korábbi benzines. Fogyasztása is baráti, a több mint 400 kilométeres vegyes használatú teszt során 7,75 literes fogyasztást mértünk száz kilométerenként. A kézi váltó karja maradt a Peugeot-nál megszokott imbolygó szerkezet, gázadásra mozog, a váltás pontatlan, sokszor esetleges, nem magától értetődő.
A 407-es nagy teljesítményű lengéscsillapítói és a futómű geometriája különválasztja a függőleges lengést és a kanyarodási funkciót. A fektetett lengéscsillapítók révén nem veszít teret a csomagtartó, a vezető és az utasok átsuhannak a legmostohább útszakaszokon is. Tudomást sem vesz a kátyúkról, a fekvőrendőrök sem hozzák ki a sodrából.
A 407 akár kilenc légzsákkal is rendelhető, a tesztautóban meglepődve fedeztem fel a hátsó oldalsó légzsákokra utaló jelzést az ajtókban. A 407-es öt csillagot kapott az EuroNCAP töréstesztjén, alapáras az ESP, a vészfékrásegítés, a kipörgésgátló, a kerekenkénti fékerő-szabályozás, vagy az automatikusan aktiválódó elakadásjelző.
B. Cs.
Peugeot 407 SW 2.2 HDi | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 2179 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő/kW | 170/4000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 370/1500-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2725 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4765/1811/1470 |
Csomagtér | 448-1365 liter |
Saját tömeg (kg) | 1624 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 235 |
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h | 8,7 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Városi | 8,1 |
Országúti | 5, |
Vegyes | 6,1 |
Tesztfogyasztás | 7,75 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 159 |
ÁRA | Alapára 8,195 millió forint A tesztelt autó ára kb. 9,8 millió forint |