Az F1 mumusa a kerékanya
Ebben a szezonban már kétszer múlt a futam a kerékanyán: Ausztráliában Sebastian Vettel egy biztosnak tűnő győzelmet bukott el miatta, míg Malajziában Michael Schumacher kényszerült idő előtt feladni a küzdelmet. A kerékanya csak látszólag tűnik egyszerű fémdarabnak.
Egy kerékanya 300-500 gramm súlyú, acélból vagy alumíniumból készül, 450 euróba kerül. A látszólag egyszerű csavaron egy egész futam múlhat. A bal első tengelyen, egy meglazult kerékanya miatt veszítette el Sebastian Vettel a győzelmet Melbourne-ben, és Michael Schumacher még a pontszerzésről is lecsúszott Malajziában, mert a bal hátsó kerékanya teljesen kilazult. Az átlag Forma-1-es rajongó joggal teszi fel magának kérdést: mi abban a nehéz, hogy a kerékanyát erősen meghúzzák?
A Sauber technikai főnőke, Willy Rampf szerint a kerékanya a Forma-1-ben külön tudomány. Ha nem passzol minden, könnyen előfordulhat olyan, mint Vettellel vagy Schumacherrel. Különösen kritikus a hátsó kerékanya, mint ahogy azt Schumacher esete is jól demonstrálja. A hátsó kerék a fékezéskor és gyorsításkor mindkét irányba erőt ad le. Elöl a kerék akkor forog, ha a pilóta a gázra lép. Hatalmas erők vannak játékban. A Forma-1-es autók 2,5 másodperc alatt gyorsulnak nulláról 100 kilométer/órás sebességre. 60 kilométer/ órás sebességet 80-300 méter után képesek elérni. A késleltetés 5 g is lehet. Ez az erő a kerékanyát is feszíti.
A Sauber csak bejáratott felniket és anyákat használ. Ha a kerék és az anya új, szinte menetrendszerűen jön a baj, ezért mindkét elemet be kell járatni – árulta el Rampf. A Forma-1-es keréknél inkább a különböző anyafej és felni tartja a kerékanyát a kerékagyon, mint a menet maga. Ha a két komponens még nincs egymáshoz kopva, nincs az anyának elegendő tartása, azonban pont az ellenkezője is bekövetkezik. Időközönként: volt már rá példa, hogy a kerékanyát még nyers erővel sem tudták lecsavarni. A hő miatt kitágult anya szinte ráolvadt a felnire.