2010. április. 01. 14:58 hvg.hu Utolsó frissítés: 2010. április. 01. 14:34 Autó

A Volvo jövője - mit vállalnak a kínaiak?

Március 28-án a Zhejiang Geely Holding és a Ford aláírta a Volvo Car tulajdonjogát érintő részvényvásárlási szerződést. A Volvo svéd márka marad, és folytatja az üzleti és terméktervek sikeres fejlesztését. A felvásárlás biztosítja a Volvo nyereséges növekedését, és remek lehetőség a Volvo terjeszkedésére a fontos kínai piacon és a világ más részein.

Március 28-án a Zhejiang Geely Holding Group Co. Ltd. és a Ford Motor Company aláírta a Volvo Car Corporation tulajdonjogát érintő részvényvásárlási szerződést. A tranzakció várhatóan 2010 harmadik negyedévében fejeződik be tekintettel arra, hogy a szerződés aláírását követően még a versenyhatóságoknak is jóvá kell hagyniuk az ügyletet. A folyamat lezárásáig a Volvo Cars a Ford Motor Company tulajdonában marad.

A megállapodás részletei:
• A Volvo termékkínálata megmarad, és a termelés a meglévő európai létesítményekben folyik tovább, miközben a Geely megfontolja a kínai összeszerelés folyamatos bevezetésének lehetőségeit a kínai és egyéb fejlődő piacokra.
• A tranzakciós folyamat befejeztével a Volvo Cars külön vállalat lesz saját vezetőséggel a svédországi Göteborgban. A vezetőség feladata lesz, hogy fenntartsa a Volvo Cars vezető szerepét a biztonság és a tiszta, környezetbarát technológiák terén, és hogy bővítse a vállalatot mint világszerte vezető, több mint 100 piacon jelen lévő prémiumkategóriás márkát.
• A Volvo a kínai holdingon belül független vállalatként tartja fenn a márka erősségét, és hű marad alapvető értékeihez: a biztonsághoz, a minőséghez, a környezettudatossághoz és a modern skandináv tervezéshez.
• A Volvo továbbra is a prémiumpiacra fejleszti modelljeit.
• A kínai erős növekedési potenciállal a Volvo célja, hogy a következő években növelje részesedését és az eladott gépkocsik számát Kínában. Kínában már most is jelentős a márka jelenléte, 2009-ben az ötödik, 2010 márciusában pedig már a Volvo harmadik legnagyobb piacának bizonyult az ázsiai ország. Kínában a prémium autók eladása az előrejelzések szerint 2010-2015 között 72 százalékkal fog növekedni. Ezen belül is a legnagyobb növekedés a CD és a D szegmensekben várható, melyek közül 94 százalék a szedánok aránya (S60/S80).
• A Volvo és a Geely külön márkastratégiát tart fenn, és más-más szegmensben tevékenykedik
• A jelenlegi partnerkapcsolatok, illetve a Volvo beszállítókkal kötött szerződései és közös platformok használatáról szóló megállapodásai tovább folytatódnak, többek között a Ford vállalattal.
• A Geely együttműködik a Volvóval a know-how és a hatékonyságnövelési módszerek megosztásán
• A Geely támogatja a Volvót az alacsonyabb költségű országokból végzett beszerzések ütemtervének megvalósítása során.
• A Geely nem tervez jelentős átszervezést a Volvónál.

 

Hirdetés