V50-teszt: váltóban erősített a Volvo
Az automata váltók köztudottan többet fogyasztanak, drágábbak és jóval kényelmesebbek, mint manuális társaik. A duplakuplungos automaták 8-10 százalékkal kevesebbel is beérik. Így nem szennyezik annyira a környezetet. Megnéztük a Volvo új Powershift váltója hogyan muzsikál a legkisebb kombiban.
© Autómenedzser |
Akit mindezért kárpótol a magas fokú biztonság, az ösztönösen használható műszeregység, a magyarul kommunikáló fedélzeti számítógép, a minőségi zenelejátszó, az kedvelni fogja a svédek újdonságát, a duplakuplungos automatikus váltóművet is.
© Autómenedzser |
© Autómenedzser |
© Autómenedzser |
Fogyasztása nem rossz, a hétszáz kilométeres tesztelés során, vegyes üzemmódban (250 kilométer autópályás használatban), téli viszonyok között tempósan haladva, 7,2 litert kért 100 kilométerenként a tesztelt V50.
A dízelmotor alapjáraton és túráztatva hangos, ám nem annyira, mint az öthengeres D5-ös, a V50 zajkomfortja egyébként is kiváló, menet közben nem hallani a mocit. Városban is lehet vele cikázni, ilyenkor a váltó kissé megbolondul, a nagy fék, nagy gáz kombinációt kevésbé kedveli. Autópályán sem lehet rá panasz, a 200 kilométer/órás sebességet szépen tartja még téli gumikkal is.
B. Cs.
Autómenedzser
Műszaki adatok
Volvo V50 2,0D Powershift | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1997 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 136 lóerő 4000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 320 Nm 2000-es fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2640 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4522/1770/1457 |
Csomagtér | 417-1307 liter |
Saját tömeg (kg) | 1393 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 205 |
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h | 9,7 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Vegyes | 6 |
Tesztfogyasztás | 7,2 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 159 |
ÁRA | A tesztelt autó alapára 6,67 millió Ft a tesztelt autó ára 8,82 millió Ft |